Inlägg från: 2003ett lycko år |Visa alla inlägg
  • 2003ett lycko år

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hoppar in här med. Väntar mitt andra och sambons första barn den 2 juni så gick in i v 18 på julafton. Har rul 10/1 pga att vi åker till dalarna imorgon kväll. Det rör och flyttar på sig i magen. Även min dotter på snart 10 har känt den lille. Mår just nu inge vidare för jag håller på att sluta med mina mediciner men ska va fri ii mitten utav januari. Annars går det bra. Använder bäckenbälte pga att mina muskler i nedre rygg inte håller i hop. Men i v4 börjar jag i en grupp vattengympa som sjukgymnasten på mvc har. Annars så händer inget speciellt här.

• 2003ett lycko år

Att åka bil så här långt vi ska göra nu under jullovet så känns inge bra i kroppen. Har åkt bil sedan strax efter åtta med paus utanför stockholm så har vi bara kommit till avesta. HAR några timmar å mil kvar. TUR vi ska pausa i leksand ii någon dag innan vi far till idrefjäll. HOPPAS kroppen mår bra imorgon ändå. NU känns debilbältet och den lille gillar inte bilbältet

• 2003ett lycko år
    Solrosen82 skrev 2012-12-27 23:45:12 följande:
    Åka bil är ingen höjdare att göra när man e gravid. Tur att du inte är längre gången 2003ettlyckoår :)

nej ingen höjdare. har problem med övre kropp efter några bilolyckor innan denna graviditet å kan säga att det är ju inte mindre nu. känns att jag har fuskat lite med bäckenbältet idag å tens apparaten då jag har mycket mer ont ikväll/natt. men nu har vi nått Leksand och hoppas vi nu kan sova. sambon och jag delar på en dubbel luftmadrass som säller
  • 2003ett lycko år

oj råkade skicka. skriver ifrån mobilen just nu. som sagt vi delar på en luftmadrass som är 30cm hög eller något men gungar lite när någon rör sig så jag hoppas illamåendet håller sig borta. nu blir det sova. god natt.

• 2003ett lycko år

Igår "fyndade" vi ett par söta strumpor och babyfilt med luva på när vi besökte lager 157 idag va vi fyndade i fyndhörnan på clas ohlsson ett babygym för 99 kr dock ingen matta under men fint ändå. Kul att handla så tråkigt att det är så långt kvar till bebis kommer. Kan säga att mitt bäckenbälte är mitt allt. Hade det inte igår och då gjorde det jävligt ont å idag hade jag det åå mina muskler mår mycket bättre å man känner bebis mer. :)

• 2003ett lycko år

så underbart. nästa vecka går vi in i v20 enligt 1177. å då är det nedförsbacke enligt mig då har man gått halva tiden å besöken på mvc kommer och man kan börja planera mera. rul den 10/1 å vi längtar dit. måste bara tygla oss att inte köpa för mycket till bebisen. mannen å dottern vill ju ta reda på könet med inte jag å jag har ju makten... hehe. känns dock bra att även sambon börjar titta på bebis saker nu. :))

• 2003ett lycko år

kommer va i v 20 19+3 eller något när vi ska på rul nästa vecka. va i v19 med dottern tror inte vi kommer bli flyttade i datum så utan när vi va sist så fick vi 2-4 juni. när jag vägde mig på julafton så har jag inte gått upp något. dock tror jag att jag kanske kan ha gått upp ett kilo nu eller något ska bli intres sant att väga mig om en vecka när jag kommer hem ifrån semestern igen

• 2003ett lycko år
    Tessss skrev 2013-01-03 17:05:18 följande:
    Någon mer än jag som har hund? Jag har en liten, men även den lille gör att det blir svårt att hitta en vagn som får plats tillsammans med hundbur i bagaget.. och då har vi ändå kombi! Åkte hem till min svägerska idag när hon hade mammaträff och provade med allas vagnar Men inte en enda funkade om hunden skulle med... skitjobbigt ju! Hur tänker ni andra om plats i bilen?
    Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥

vi har köpt en babytravell smart att ha i bilen tillsammans med en hundbur vi testade både vagn å bur i bilen innan vi köpte bil. dock kommer vi inte få plats med så mycket packning så mannen gick å köpte en begagnad takbox nu när vi är på semester. vill dock ha en emmaljunga men det får bli en hemmavagn när valpen å jag ska gå ner mammakilona i sommar tillsammans med bebis
  • 2003ett lycko år

nu när jag kom hem ifrån semestern så låg det en kallelse till bäcken och foggympa i vatten till mig. ska gå i denna grupp fram till förlossningen kostar 60kr upp till frikort. jag går dock inte där pga förlossningar utan att förebygga å stärka upp mina trasiga muskler i nedre rygg.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~