Inlägg från: elinile |Visa alla inlägg
  • elinile

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej!

Kan man hoppa in här? Har ju inte hängt med från början, är med i en annan tråd som inte är så aktiv. 

Gick in i v 20 idag, beräknad till 5 juni, ska se om jag lyckas lägga till mig i bf-listan också. Har två töser sedan innan som blir 4 o 6 i år.

Just nu är den stora frågan om jag ska ta reda på könet denna gång eller inte. Har inte gjort det med någon av de andra två, men detta är ju med största sannolikhet sista gången för oss, vore kul att testa att veta också. Dock vill min man inte veta, så får vara hemlighetsfull ett tag framöver isåfall. Vi var på RUL förra fredagen och jag kunde ju passat på att fråga då, bett mannen gå ut en stund, men känns så osäkert att fråga dem. Hört flera som fått fel info. Ska jag kolla det så blir det hos Dr Selbing i Linköping, han är tydligen en av de duktigaste man kan gå till.

Hur har ni andra gjort?        

• elinile

Ena dagen är jag helt säker på att jag vill veta och nästa velar jag. Blir lika glad för vilket som, men på något sätt är jag ändå mer nyfiken denna gång. Tror nog lite på triss i tjejer här med, det tror de flesta som gissat, men man vet ju aldrig...

Vi försökte spana både jag o mannen när vi gjorde UL, han sa som så att han tittar gärna om han ser något själv, men vill inte att bm säger något med risk för en felbedömning. Men åker man på köns-ul så får man ju ett väldigt säkert resultat, 99,98% enligt Selbing i Linköping.

Tösen som fyller 6 i mars vill absolut inte ha en lillasyster till iaf, men jag tror hon blir lika glad för det också när den väl kommer ut, för hon längtar enormt mycket. Nu hoppas jag att hon snart får känna lite sparkar. Jag känner ganska mycket nu, men inte så tydligt utanpå magen än. Tydligen ligger moderkakan i framvägg denna gång och då dröjer det väl lite längre innan man känner utanpå?   

• elinile

Tack för välkomnandet! Ja, här är det verkligen mer aktivitet än i den andra tråden. Har ju hänt något varje gång jag kikat in nu.  

Drömmer också många otäcka och verkliga drömmar. Vaknar jag till tidig morgon har jag dessutom väldigt svårt att somna om. Har jag inte haft tidigare. Men oftast får jag ju känna lite små sparkar, så det känns inte så himla jobbigt ändå.

Någon här som varit hos Selbing i Linköping för köns-ul? 

• elinile

3D ska inte göras för tidigt har jag hört. I Linköping gör de det tidigast från v 24. Jag var lite inne på det först, men känner att jag vill spara lite till förlossningen. Om jag nu tar reda på könet förstås...

• elinile
    cj2 skrev 2013-01-10 13:43:08 följande:
    Är det bara jag som tycker 3d bilder ser lite läskiga ut?Skäms

Kan hålla med om att det ser lite konstigt ut. Nä, det har jag bestämt mig för att inte göra.
  • elinile
    Natan skrev 2013-01-10 13:58:25 följande:
    Jag har börjat titta lite på barnvagnar och nu undrar jag om ni vet om det finns barnvagnar där man sätter fast bilbarnstolen i? Tänkte ha en sån vagn första tiden och sen till hösten köpa en "riktig" vagn :)

Emmaljunga har också en sån adapter, dock funkar bara vissa bilstolar på den och så är det nog med de flesta misstänker jag. Funderar på det den här gången. Ska ju inte bära för mycket, blir planerat snitt. Har dock burit på barn i bilstol de andra gångerna och det har funkat, men bättre att ta det lite lugnt i början.
  • elinile
    Neenne skrev 2013-01-10 14:15:47 följande:
    Va roligt för alla er som varit på rul! Jag längtar tills måndag då vi ska få se vår lilla bebis igen, tänkte därefter kika lite på barnvagnar. Ja är sugen på en emmaljunga edge eller mondial men vad är skillnaden ? Nån som är lite mer insatt?
    Har kollat en del på Emmaljungas olika, men vet inte vad största skillnaden mellan dessa två är förutom att Mondial endast finns i 5 färger medan Edge finns i 20 färger. Finns någon jämförelsetabell på Emmaljungas hemsida, men lite svår att tyda tycker jag... Bäst är nog att fråga någon i butik.

Själv är jag fast vid Emmaljunga City Cross, lätt och smidig! Om man nu inte vill ha en vagn med svängbara framhjul förstås.  
  • elinile
    cj2 skrev 2013-01-10 14:23:02 följande:
    Jag har kvar min brio happy från 08.. men jag tänkte klä om den.. Vet någon vart det finns lite roligt typ bävernylonstyg?

Kolla på jofotex.se och stoffochstil.se, finns dock bara enfärgade där
  • elinile
    Neenne skrev 2013-01-10 15:23:40 följande:

Okej, ja jag har med lite fastnat för de men får se sen när man provkört olika mm. Vi är med inne på fyra fasta hjul..

Vi har haft city cross till de andra 2 barnen och nu står det en och väntar där hemma igen. Hittade en jättefin begagnad på blocket, från 2012, som ny. Och i precis den färg jag ville ha som inte går att beställa längre. Bara chassit som har lite smårepor, men det blir det ju sen ändå.

Jag är supernöjd!  
  • elinile

Ja, här hinner man verkligen inte med! Flera sidor att läsa igenom!

Här fortsätter funderingarna om jag ska ta reda på kön eller inte. Måste bestämma mig i morgon om jag ska gå på onsdag eller boka om/av tiden. Hört så mycket bra om Selbing, så blir extra nyfiken o sugen på att gå dit bara av den anledningen.

Ser att ni diskuterar syskonvagn. Vi funderar på om vi ska ha kvar vår eller inte, men behåller nog tills vidare iaf. Igår var jag ute på promenad med båda tjejerna o det funkar trots att de är rätt stora nu. Vi har en Babytravel Dublin. Rymlig, bra, lagom pris. Vi har bara varit nöjda med den!

• elinile

Namn funderas det också på en hel del. Svårt o komma på nåt som passar till syskonen och som man samtidigt gillar. Pojknamn är allra svårast tycker jag.

Flickorna heter Ida o Tilde. Blir det en pojk lutar det nog åt Axel eller Arvid o blir det en tös har vi pratat om Klara, Alice och Alicia. Agnes gillar jag också!

Vad tycker ni passar till Ida o Tilde?

• elinile
    Kickilina skrev 2013-01-15 10:39:57 följande:
    Ja, babysaker! Fastän hela källarförrådet är fullt så vill jag bara köpa mer (grymt i-land...i know!) Älskar, som så många andra, Kappahls Newbie men nu har även Lindex snöat in på lite samma underbara babykläder. Jag tänker köpa en massa vitt!! Virkat/stikat...allt vitt! Känns så grymt sommar och så får man passa på med vitt innan de behöver börja med solskydd och kletar ner sig.

Vet att vi har en bildtråd....

Kommer denna underbart söta bild från LIndex?
  • elinile

Har läst det mesta ni skrivit men inte skrivit något själv på länge...

Veckorna tuffar på, i morgon går jag in i v 22. Bebisen knuffas o sparkas till o från hela dagarna och jag fortsätter fundera på om jag ska kolla vad det är eller inte...

Har börjat kika lite på skötväska. Någon som har några bra tips? Är egentligen inne på att köpa mig själv en helt vanlig, snygg lite större handväska i skinn som även får agera skötväska sedan, men inte hittat någon som känns bra än. Var inne på Babyproffsen en sväng igår och fick då syn på en skötväska av märket Lässig, som var jättefin! Men tror den kostade 1200:-. Känns lite väl saftigt för en skötväska. Kan dock tänka mig att lägga runt 1000-1500:- om jag hittar en snygg skinnväska, för det är ju något jag kan använda senare också.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~