Inlägg från: Lillsnöret |Visa alla inlägg
  • Lillsnöret

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag hoppar väl in här då :)

Jag är 23 år, min sambo är 43 år och det blir första barnet för oss båda :)
    Vi är förlovade sedan snart 2 år tillbaka och har sammanlagt varit tillsammans i 7 år snart.
    Bf är den 15 juni, så idag är jag alltså i vecka 17+2. 
    Vi var på vårt första ultraljud i början av december och fick se vårt "Lillsnöre" med ett fint tickande hjärta göra både det ena och det andra!
    Nästa ultraljud blir på torsdag nästa vecka (17/1).
    Min sambo vill veta könet och jag är velig och vet inte vad jag vill men ser barnmorskan det så får hon gärna skriva ner det på en lapp som vi kan spara och titta på om vi vill sedan.
    Den här veckan har jag börjat känna fosterrörelser! Mest massa sprattel/fladdrande men även några ordentliga buffar :)
    Än så länge har jag köpt 6 söta bodys i olika storlekar (50 till 68), ett par byxor, en mössa och en fleecefilt.
    Vi har planerat en tur till Gekås helgen nästa vecka..då blir det antagligen lite mer köpt ;)
    Ska även till Ikea lite längre fram och köpa spjälsäng och skötbord bl.a.
    När det gäller vagn har vi bestämt oss för att beställa en Tako Jumper X 3 i 1 lite längre fram.
    Mår för det mesta bra, har haft problem med mycket migrän men har äntligen medicin som jag kan ta under graviditeten som hjälper mycket bra.
    Annars har jag mest ont längst ner i ryggen och inne i skinkorna, kan knappt gå ibland.
    Förutom det mår jag prima...om man bortser från att jag blir galen på nästäppan men jag kör med nässpray dygnet runt! Hjärtat3, på fass hemsida står det att man kan använda Otrivin, det har iallafall jag gjort i ett par månader nu :)

Nu tror jag det räcker med information..kanske inte ens är någon som orkar läsa ;) 

• Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:02:10 följande:
    Lillsnöret: kul att du hittar hit! Vad fick du för migrän medicin? Den jag fick funkar inte alls.. :(
    Sandomigrin heter tabletterna. Jag tar 1 tablett 3 gånger om dagen, varje dag.
    Innan jag började med dom så överdriver jag inte om jag säger att jag hade migrän 5 dagar i veckan, nu har jag inte haft det på 2 veckor (började med dom innan jul precis), har känt av lite vissa dagar men det har aldrig brutit ut utan det har försvunnit igen.
  • Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:12:21 följande:
    Vet hur det känns, hade huvudvärk dagligen, blev migrän 4-5 gånger i veckan med kräkningar i 8 veckor. Hormonerna sjönk i v.16 och nu har jag bara vanlig huvudvärk men det är ju nog!
    Ja det är mer än nog!
    Jag lider av migrän i vanliga fall också så jag är van med huvudvärk men det förstör så mycket av vardagen!
    Som tur är slipper jag migrän med kräkningar, har inte kräkts en enda gång under graviditeten så lite tur har jag haft iallafall.

• Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:23:53 följande:
    Ja jag men men migrän 1-2 gånger om året! Har kräkts upp hela magen vid varje migrän anfall! Sjukt.. :(
    Usch :( Skönt att den biten är över iallafall, trist bara att huvudvärken är kvar!
    Hur mår du annars? 
  • Lillsnöret
    cj2 skrev 2013-01-09 12:55:01 följande:
    Har ni andra börjar fundera på namn ännu?
    Vi har börjat men inte lyckats bestämma oss för något än, kanske blir något helt annat i slutändan :)

Flicknamn:
    Inez, Tilda, Thilde, Leia, Meja

Pojknamn:
    Noah, Leo 
  • Lillsnöret

Jag tycker också om Juni men tveksam till om jag vill ha det till en junibebis :)
    Agnes tycker jag också är jättefint, men det heter min bästa kompis så det får vara. 

• Lillsnöret

Batteriet är slut i min våg och det tycker jag bara är skönt :) Vill inte veta hur mycket jag fläskar på mig :D

• Lillsnöret

En vecka kvar till RUL, jag längtar halvt ihjäl mig efter att få se mitt Lillsnöre igen!

Vad kallar ni eran bebis för nu? Jag har ingen aning om varför men vi har kallat våran för Lillsnöret enda från början :) 

• Lillsnöret

Jag drömmer en himla massa konstiga grejer men inget otäckt, mer än att bebisen fick min näsa ;)

Baby Lei, vår barnmorska sa faktiskt åt mig att jag skulle vara lite kissnödig...men vi kanske inte har hunnit ikapp med alla moderniteter här än :D

• Lillsnöret
    Valborgs skrev 2013-01-10 13:49:48 följande:
    Vi ligger nog efter i moderniteter här oxå då, för jag fick gå och dricka vatten för att jag hade glömt bort mig och varit på toa innan när jag skulle på kub. Så de tog andra undersökningar mellan medan jag fick sitta och vänta.. Detta var på kubet iofs, kanske inte lika viktigt på RUL? Fick iofs en pik om att dricka extra mycket den 21e när jag har RUL :)
    Till mig har dom inte sagt någonting om RUL, detta var också KUB, men jag kommer nog vara lite kissnödig vid RUL också för säkerhetsskull :)
  • Lillsnöret
    Natan skrev 2013-01-10 13:58:25 följande:
    Jag har börjat titta lite på barnvagnar och nu undrar jag om ni vet om det finns barnvagnar där man sätter fast bilbarnstolen i? Tänkte ha en sån vagn första tiden och sen till hösten köpa en "riktig" vagn :)
    Vi har bestämt oss för att köpa en Tako Jumper X 3 i 1.
    Har knappt kollat på någon annan vagn för jag fastnade med en gång.
    Det enda jag egentligen krävde var att den skulle ha rörliga framdäck.
    Den kostar 5000:- och då ingår liggdel, sittdel, bilbarnstol, skötväska, regnskydd och myggnät.
    Har läst mycket om vad andra tyckt om den och nästan alla har varit nöjda...bara vissa gnällspikar som klagar på precis allting :)
  • Lillsnöret

Raggarsträng har jag tyvärr fått raka bort i flera år :/
    Någon hormonrand har jag däremot inte sett till än. 

• Lillsnöret
    Alicantina skrev 2013-01-10 17:08:02 följande:
    Det namn jag tänkte blev taget av en på jobbet nyligen:( Selma var det...
    Det gör väl inget? :) 
  • Lillsnöret
    Madelen21 skrev 2013-01-10 17:27:15 följande:
    Jag undrar också vart alexandraviberg är

såg att nån nämt namnet selma å läste semla haha...
    Jag åt min första semla idag å d var gudomligt gott!!!

Jag som är så sugen på gräddbakelser haha... :) 
    Jag skulle kunna äta smörgåstårta till förbannelse :D 
  • Lillsnöret

Jag tycker det är för mycket inlägg här för att hänga med på någonting så jag önskar er alla lycka till nu så lämnar jag denna tråd :)

• Lillsnöret
    MissMe83 skrev 2013-01-14 11:07:32 följande:
    Lollsnöret: nej men vad tråkigt
    Finns en annan träd för juni också som är lite lugnare
    Vad är det för tråd då? :)
  • Lillsnöret
    MissMe83 skrev 2013-01-14 11:28:26 följande:
    Lillsnöret: kan tyvärr inte länka från iPhone men den heter alla som ska ha liten juni 2013. Jag e där å tjötar ibland åxå
    Tack! :)
  • Lillsnöret
    2003ett lycko år skrev 2013-01-14 11:33:59 följande:

Eller om du har facebook så har vi ju en egen grupp där som det är lite lättare att följa
    Vad heter den då? :D
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~