Inlägg från: Neenne |Visa alla inlägg
  • Neenne

~* Juni Bebisar 2013 *~

Tänkte jag med skulle skriva något efter att ha följt er länge. Gravid med första barnet som beräknas komma den 22 juni :) tid för rul den 14 ! Inte känt något ännu men hoppas jag får känna nåt nu snart!

• Neenne

Vad har ni för gravidappar ? Någon ni rekommenderar? Kul att ni har så många namnförslag, vi har inte pratat om det så mkt, inte kommit fram till några iaf.

• Neenne

Va roligt för alla er som varit på rul! Jag längtar tills måndag då vi ska få se vår lilla bebis igen, tänkte därefter kika lite på barnvagnar. Ja är sugen på en emmaljunga edge eller mondial men vad är skillnaden ? Nån som är lite mer insatt?

• Neenne
    elinile skrev 2013-01-10 14:30:39 följande:
    Har kollat en del på Emmaljungas olika, men vet inte vad största skillnaden mellan dessa två är förutom att Mondial endast finns i 5 färger medan Edge finns i 20 färger. Finns någon jämförelsetabell på Emmaljungas hemsida, men lite svår att tyda tycker jag... Bäst är nog att fråga någon i butik.

Själv är jag fast vid Emmaljunga City Cross, lätt och smidig! Om man nu inte vill ha en vagn med svängbara framhjul förstås.  

Okej, ja jag har med lite fastnat för de men får se sen när man provkört olika mm. Vi är med inne på fyra fasta hjul..
  • Neenne
    elinile skrev 2013-01-10 15:30:07 följande:
    Vi har haft city cross till de andra 2 barnen och nu står det en och väntar där hemma igen. Hittade en jättefin begagnad på blocket, från 2012, som ny. Och i precis den färg jag ville ha som inte går att beställa längre. Bara chassit som har lite smårepor, men det blir det ju sen ändå.

Jag är supernöjd!  

Vilken tur:) längtar tills man får köra runt med den lille:) Hur gamla är dina andra barn? vad skiljer mot citycrossen ? För det är hårdlift till den med väl?
  • Neenne
    sijm skrev 2013-01-10 15:57:47 följande:
    Ja, designen,, Mondial sägs vara lite exklusivare i utformning/material annars väldigt lika i strlk m.m.

Okej :) får se vad det blir :)
  • Neenne
    AlexandraViberg skrev 2013-01-10 18:23:45 följande:
    Förlåt!! Vi var och shoppade! Har massa bilder att lägga in sig! Den visade ingen snopp trots full blåsa och det såg ut att vara tre streck så 90% säkert en tjej!

Blev flyttade några dagar så pga det ska vi tillbaka om två veckor och kontrollmäta hjärtat. Tydligen måste de göra det i v.19 och jag blev flyttad till sista dagen i v.18... Men gör ju ingenting! Hjärtat såg friskt ut så det var liksom rutin bara sa hon. Vi såg alla kammare osv och hon sa att det såg normalt ut. Men vi ser Lill hjärtat om två veckor igen! Inte mig emot!

Hon var inte still en sekund heller utan gjorde alla möjliga kullerbyttor och sög på handen osv :P

Kines kalendern och bikarbonatet sa tjej förresten :)

Va kul :) grattis till tjejen:) mysigt att få se henne igen om ett par veckor :)
  • Neenne
    Mjj83l skrev 2013-01-10 16:33:46 följande:
    Citycrossen är betydligt mindre än edge o mondial.

Jag har en mondial, provkört alla chassi och kikat på både citykorgen och edge oxå.

Fastnade för mondial leatherett vit, snygg o man kan torka av den! Ville ha så stor korg som möjligt.

Vilket chassi gillade du bäst? Ja om man har kvar liggdelen när de börjar bli kyligare är det ju bra med en större så det inte blir så trångt!
  • Neenne
    Mjj83l skrev 2013-01-10 19:09:25 följande:
    Classic chassit

Vi ville ha det med mest gung i.

Smaksak det där... Svårt men för terrängkörning och skrikbebis är classic grymt.

Åk in till en barnvagnsaffär, testa kläm känn. Sen köp beg

Så gjorde vi så vet man exakt vad man söker o man kan få fråga massor till kunniga människor.

Grattis till rul ni som gjort så skönt att ni fick se kön som ville det

10 dagar kvar till vårt....

Ja vi ska göra det efter rul tänkte vi :)

Då har vi samtidigt skjuter illa:)
  • Neenne
    MissMe83 skrev 2013-01-10 20:18:30 följande:
    Hur är det för er? Ser folk spontant att ni är gravida eller visar dom osäkerhet om det e bebis eller viktuppgång?

Mig har folk sett det på i nån vecka och spontant uttryckt grattis till bebis å liknande. Skönt att inte bara se tjock ut

På mig syns det knappt, ser mest mullig ut tycker jag. Va kul att de syns på dig :)
  • Neenne

Jag har med ansökt nu om fb gruppen , det skriva så himla mkt här, kul! Jag hoppas inte det syns för andra vänner på fb bara då vi inte gått ut med det. Jag är förresten 21 o väntar första barnet :)

• Neenne

Vägde mig imorse och står still i vikt fortfarande, dock så va ja ju inte pinnsmal innan heller, har kraftig benstomme .. Tror dock att jag tappat endel muskelvikt även fast jag försökt å träna men inte blivit så mkt som innan pågrund utav illamåendet ..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~