Inlägg från: Acantha |Visa alla inlägg
  • Acantha

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hoppar in här med!
    I dag känns det hyffsat, lite lilla mående i morse, borsta tänderna är en pina... Men med bubbelvatten och frukt så tar jag mig igenom dagen.

Hoppas må bra idag så jag är på tjänsteresa och dagen blir lång.

6+6

• Acantha
    Annafredrika skrev 2012-10-23 10:01:37 följande:

Vad fint! Fick du en bild? Jag kommer nog också att bli flyttad några dagar...ska på vul kl. 13. Brukar bli flyttad ett par dagar, tror på 5 juni Mest orolig är jag för att det skall vara en mola och inget foster...blev rejält uppskrämd vid missfallet då de trodde att det var just en mola.

Usch, känner igen mig i det. Sist jag var gravid så misstänkte de först utomkveds och öppnade mig för de inte kunde komma fram via titthål, allt de hittade var en cysta. Sen misstänkte de en mola, och det var en tuff väntan på svaren från skrapningen.
    Håller tummarna för att allt går bra idag.
  • Acantha

che71: usch, vad hemskt, lider verkligen med dig. Är så rädd att jag kommer att få beskedet om MA idag.

Wassan: vid tre tillfällen har jag fått konstiga besked vid tidiga vul, tyvärr har alla tre slutat i skrapning. Förstår att det känns tufft, så otroligt jobbigt att gå och vänta och inte veta. Men om du hade äl så sent, så finns det nog hopp fortfarande.

Styrkekramar till er båda!

Om 2,5 h är det das för mitt vul, sjukt nervös, och lilla måendet kommer i vågor. Men om det är av oro eller graviditet, vet jag inte...

• Acantha
    wassan skrev 2012-10-24 08:54:52 följande:

Åh tack ;) får man fråga vad de sa till dig ? När de gjorde vul ?

För fem årsen så fick jag en blödning i v6, då var jag på gynakuten och de kunde se en gulkropp och en hinnsäck, men inget embryo. De ansåg dåg att det kunde vara så att jag blivit gravid senare än jag trodde och iom det fick jag komma tillbaka två veckor senare för att se hur det såg ut då.
    När jag kom tillbaka då så fanns där ett embryon med ett lite hjärta som pickade, dock var det inte så stort, utan såg ut att vara i v.4 och jag skulle väl varit i v8 om jag inte minns fel. De var inte hoppfulla, men eftersom vi ville ha barnet, så avvaktade det ytterligare. Men läkaren var ganska säker på att det inte var en frisk graviditet.
    Fick åter en ny tid, en vecka senare ungefär och då kunde se att embryot gått tillbaka i utvecklingen och där fanns ingen hjärtaktivitet.

Hoppas att det inte är så för dig!
  • Acantha

Ni som blött, det behöver inte vara nått.

Jag var på vul idag, allt bra såg jätte bra ut, två små hjärtan som pickade. Jag blödde lite i några dagar förra veckan. Nu vet jag att jag väntar twins!!!!!

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-10-24 22:49:36 följande:
    Grattis vad roligt! Bara ladda med dubbelt upp av allt då ;D

tack är så lycklig. Önskar bara jag var hemma med maken. 14 år av våldsverkare är över, nu har vi snart tre (;
  • Acantha

det är en chock o efter så många års försök att få syskon kan jag knappt fatta att det blir nått alls.

Tack alla för grattisen o grattis alla som sett att det är ok.

• Acantha
    Jarnia skrev 2012-10-25 13:08:42 följande:
    Hej alla! Jag är tillbaka i tråden efter ett lyckat VUL idag! Lämnade tråden för en vecka sen eftersom jag var på VUL i, vad jag trodde, vecka 6+3 och då såg man inget foster utan endast en tom hinnsäck. Jag tog ut alla sorger i förskott och trodde att jag drabbats av ofostrig graviditet. Men så var inte fallet! Hade återbesökstid idag och fick då se ett litet bultande hjärta. Blev tillbakaflyttad till 6+5 (trodde att jag var 7+3 ) så bfn är nu 14 juni. Vilken solskenshistoria det blev och jag är så lycklig!

Åh så skoj, samma Bf som jag.
  • Acantha

Beklagar Skunk, så otroligt jobbigt.

Själv har jag kommit hem från en lunch till lunch konferens, vilket har varit skit jobbigt, så allt jag har velat är att vara med min make och drömma och fundera över allt vi behöver göra för att få plats med två små här hemma. Behöver nog byta bil, skaffa en spjälsäng till, ny vagn, jösses, det blir så otroligt stor skillnad. Från enbarns mamma till tre barns mamma! Från tre till fem i familjen. Tur jag har några månader att vänja mig vid tanken!

• Acantha
    Caroliin skrev 2012-10-25 16:58:29 följande:
    Väntar du tvillingar acantha?

Tydligen, förstår det inte än
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~