Inlägg från: Camillas |Visa alla inlägg
  • Camillas

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej, jag är ny här och hittade denna tråd :)

21 år, kommer från sthlm/järfälla men bor numer i västerås med sambo, gravid med första barnet, var på rul idag och fick veta att det är en pojke beräknad till 23 juni =)

• Camillas

Är det inte tidigt å köpa saker nu när bebisen kommer i sommar? :O Eller är det jag som är efter och bör börja kolla saker redan nu haha?

• Camillas
    AlexandraViberg skrev 2013-01-18 23:39:46 följande:
    Är väl upp till var och en, jag kan inte låta bli och det känns bättre att dela upp inköpen på olika månader :)
    Sen vill jag inte vara den men bebisen kan ju komma tidigt och då vill man inte stå handfallen. Halva graviditeten är ju förbi för många :)
    Det har du rätt i :) Men får nog vänta lite ändå, vi håller på och letar hus och är inte det lättaste att hitta, har en lgh i andrahand som är uppsagd så senast sista april måste vi flytta, lite jobbigt men lika bra för här får inte plats fler saker och då får vi lite press på oss att hitta något =)

Var bor ni som är här förresten? =) Frågan kanske har varit uppe tidigare men orkar inte gå tillbaka 700 sidor och kolla :p
  • Camillas

Jaa jag förstår det supermysigt =)

Var hittar jag den listan? har precis blivit medlem här så hänger inte med på allt haha

Jag är från sthlm men har flyttat till västerås eftersom jag jobbar här :)

• Camillas
    AlexandraViberg skrev 2013-01-19 01:40:08 följande:
    Andra länken i trådstarten! :)

Dottern tycker det är kul med bebis sakerna också, hon är 6 om nån vecka och super stolt :)
    Kan tänka mig det måste ju va jättekul å bli storasyster =) Min sambo har en dotter sen tidigare men hon är bara ett och ett halvt så hon är inte riktigt med på vad som händer haha :P
  • Camillas
    Alicantina skrev 2013-01-19 08:25:17 följande:

Jag tycker också det är tidigt;) Jag brukar börja handla åt bebben i 7:e-8:e månaden!
    Haha jaa det var väl min plan med ungefär men jag förstår poängen med att börja tidigare än så =) Dock ligger fokus nu mer på att hitta kläder till mig själv, utbudet i garderoben börjar kännas väldiiigt litet :p
  • Camillas
    Baby Lei skrev 2013-01-19 08:54:38 följande:

Jag kände likadant, var inne på att kanske kanske våga köpa ett par symboliska små ministrumpor, bara för att det skulle bli lite verkligt att vi ska få en bebis.. Sen slog det plötsligt storslint och jag ropade hem en spjälsäng på auktion.. Hahaha! Från noll till hundra alltså! :)
    Hahahh jag tror de kommer bli samma med mig, och om jag väl börjar kommer jag inte kunna sluta :p
  • Camillas
    Kickilina skrev 2013-01-19 19:00:36 följande:
    Åh!! Var med om en helt magisk förlossning inatt. Vill föda barn nu!!!!!! (fast, det är klart, han får växa till sig lite först...)
    Tänk vilken cool grej vi alla har framför oss om inte alltför länge! Grymt!
    Vad roligt! :D Vems förlossning?
  • Camillas
    MissMe83 skrev 2013-01-21 15:06:34 följande:
    Grattis till flickan Elena.

Jag bokade precis tid för 3 D ultraljud den 28 februari när jag är i v 26! Ska bli så kul
    Hur gör man för att boka 3D ul?? Är det nåt man ordnar privat eller hjälper barnmorska till med det eller gör man det av någon speciell anledning? Vill också :D
  • Camillas

Missme83 - Ska kolla upp det direkt Glad Vet du vilken vecka som är lagom att göra det i ungefär? Såg att du ska göra det i vecka 26 kan man se ordentligt hur bebis ser ut då? =)

• Camillas
    Baby Lei skrev 2013-01-21 16:28:39 följande:
    Jag bokade på Tittut, det är privat, så man ringer bara dit och bokar in sig. Pratade med en supertrevlig tjej som sa att om det var hon själv som skulle göra ultraljudet så hade hon valt att boka in sig under v.26-29 då det är absolut störts chans att få fina bilder.
    Var inne på deras sida och kollade och det ser ju jättebra ut :D Så spännande att se tydligare hur lillen ser ut =) När ska du dit? :)
  • Camillas
    MissMe83 skrev 2013-01-21 17:01:05 följande:
    Camillas: dom rekomenderar mellan v 24 å 32. I v 26 är det en fullt utvecklad bebis som bara ska bli lite större och tjockare så då kan du se perfekt. Efter v 32 är det för lite plats kvar i magen för att se bra
    Tack :) Såg det på hemsidan också, här var det dock lite dyrare än den du bokat 1700 om man vill ha film med från undersökningen också men ändå det är ju lätt värt det och så kul att ha nåt att se fram emot och se sonen innan bf :) För visst gör man inga fler ul i graviditeten än rul om allt är som det ska? BM mäter väl bara magen och så?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~