Inlägg från: natlup |Visa alla inlägg
  • natlup

~* Juni Bebisar 2013 *~

Pulsade i veckan. Har en 3 månaders dotter så vet inte vilken vecka jag e i. Ska till abortkliniken på tidig för att kolla om allt e okey å vilken vecka jag e i och sen prata med psykolog. Men som det ser ut nu vill vi behålla det :D får man vara med i tråden även om man e lite osäker?

• natlup

Min svärmor e rätt kall som person. Hon e mycket speciell. Vi sa det genom att ge henne en tavla med en siluett av en bebis å så stod det " lång leverans tid. Beräknar komma i augusti. " hon sa grattis, men inget mer. Inte ens en kram. Min mamma å pappa fick samma tavla ( mamma visste redan att ja va gravid). De börja gråta å krama både mig å min sambo detta var på julafton :)

Jag var ju gravid för drygt ett år sen å ja känner inte alls samma symptom. Förra gången gick ja ner 8 kg på en två månader för ja mådde så illa. Nu mår jag hur bra som helst. Dock e jag känslig för lukter.

Ska på vul på tisdag ska bli kul å se om allt ser bra ut å att ett liiiiitet hjärta slår

• natlup

nu har vi bestämt oss för att behålla barnet. Vi har ju en liten dotter på tre månader. Så vi visste inte om de blir för tätt å så.. Men nu e vi så förväntansfulla på att få se om de blir en lillebror eller lillasyster..

Jag har heller inte ringt MVC än ska nog göra det imorrn. Jag tänker gå kvar hos samma BM jag hade under min förra grav.
    Ni som bor i sthlm kan jag verkligen rekommendera Mamma Mia söder.. De är otroligt bra och hjälpsamma. Har inget ont ord om de.

Lite mer om mig då=)
    jag är 22 år å bor i Nacka (stockholm) har en dotter på 3 månader. Jag är i vecka 7 (6+4) BF 12 juni. Det roliga är att jag var oxå beräknad till 12 juni å kom den 8:P

• natlup

Che71 - ne fy va hemskt. Hoppas att allt blir bra. Vilken vecka e du i?

• natlup

Heej. Skrev i början av tråden men sen så har jag vart lite orolig för att få missfall så beslutade att inte läsa förrän jag kände mig säker.

Kort fakta om mig. Jag är 22 år och bor i Stockholm. Jag har en liten dotter på 6 månader å ska föda i juli. Så det kommer skilja 11 månader.

Bf e lite oklart hade bara en mens å enligt sen skulle ja ha bf den 12 juni men på första rul så såg de att jag var några veckor tidigare än beräknat. På måndag så ska vi på rul igen så får vi ett nytt bf datum å så ska vi kolla kön:)

Ser att ni har pratat vagnar. Vi har en emmaljunga city cross idag till våran dotter men jag ville ha en bugga. Efter vi har klämt å kännt på massa olika syskonvagnar så har vi bestämt oss för en bugaboo donkey.
    Det e den ända vagnen man kan göra till singelvagn å den klarar av Sthlmmåttet.

• natlup

Ska bli väldigt intressant att få barnen så tätt:P ja men verkligen. När man släpper all oro går tiden mycket fortare oxå.

• natlup

Ni som har massa funderingar kring barnvagnar så finns det en super bra barnvagnsgrupp på Facebook. Där får man alltid hjälp om man behöver hitta en vagn. Det säljs även vagnar å folk säljer även tillbehör där. Gå med där så får ni garanterar bra hjälp :)

• natlup

Det e så svårt att välja namn. Våran dotter som föddes i juli 2012 fick namnet Alice dels för vi alltid tyckt att det e ett fint namn men även på bb så sa de att det såg ut som en Alice
    Nu ska vi välja ett namn som ska passa med Alice. Det e super svårt :P

Har ni några namn som ni funderat kring?

• natlup

Vi har pratat lite namn blir det en tjej så blir det Sofia eller leja. Sambon e liiiite skeptisk till leja. Men jag gillar det. Blir det en pojke blir set Milo ( engelsk uttal) eller Leo.

Ååååh vi har beställt en vagn nu. Jag e sååååå glad. Vart en bugaboo donkey från Holland. Hoppas den kommer väldigt snart så jag kan få pilla lite :D

• natlup

Madelen. Vi köpte den från babyplus. Vi köpte även deras värsting åkpåse allt som allt gick på 1340£.

I Sverige skulle vagnen plus åkpåse gå på runt 17 000 vi betalar 11 100

• natlup

Basson duo skulle vi köpa innan vi fick klämma på donkeyn. Vi valde donkyn enbart för att den går å göra till mono läge :).

Inorrn e det dags för RUL ska bli skönt å se liten igen. E lite små nervös :p

E det någon mer här som går på mamma Mia söder i Sthlm ?

• natlup

Idag var det dags för rul. Allt gick super bra. Väntar en liten pojke:D jag är i v19+0 dock så måste vi göra ett ul i v32 för att se så att hans njurbecken inte e svullna. Pojkar har oftast lite svullna njurbecken å där av har löper de större risk för urinvägsinfektion. Så det ska kollas upp i v32:)

Bf 23 juni :D

• natlup

Ni som haft rul å väntar pojke. Har era pojkar haft lite förstora njurbecken ?

• natlup

Mina flytningar å mitt kiss luktar starkare än vanligt.

Jag börjar bli så trött om dagarna. Fördelen är att jag e mammaledig å kan passa på att sova med min bebis. Annars vet ja inte hur jag hade orkat

• natlup

Innan vi visste att vi skulle få ett syskon till lillan så hade vi tänkt å köpa en joolz till henne:) de e så snygga å så sköna att köra.

Den e lite högre än de andra vilket innebär att det e lättare å lyfta in å ur bebis. Å sen ser de ut bättre plus att när man sitter å fikar så blir vagnen som en stol ( asså den blir i höjd med bordet).

Sen vet jag att många älskar bugga. Båda de vagnarna har de kraven ni skrev :)

Ni som bor i Sthlm. Det e en jätte stor barnbasar i Södertälje den 24 feb. Finns massa å fynda. Både nytt å begagnat :)

• natlup

Valborgs.
    Hallonbladste rekommenderas att inte dricka innan vecka 35. :)

• natlup

Inte så aktiv här. E mer aktiv i fb-gruppen. Vi väntar på våran donkey dou från Holland. Den bör komma om två veckor.
    Vill dock ha den nuuuu:P

Har oxå massa halsbränna å det ända som fungerar på mig är digestive kex :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~