Inlägg från: Kroa |Visa alla inlägg
  • Kroa

~* Juni Bebisar 2013 *~

Tänkte hoppa in här :)
    Jag är 20 år, och är nu i vecka 19. Skulle ha varit i vecka 21, men blev lite tillbakaflyttad om man säger så :/
    Vi har varit på rul (då jag tydligen var i vecka 16 enligt nya BF) och igår var vi på ett könsul privat, och fick veta att det var en liten flicka vi väntade! :)

• Kroa

Mitt första symptom var en ordentligt humörsväng! Hade fått reda på att en släkting opererat sig, men mådde bra och allt var okej. Inget annat så, men jag skulle prata med min chef (jag var ny på jobbet och han märkte att något var knas) och efter att jag sagt "jag känner mig lite konstig" och berättat vad som hänt så grät jag i två timmar. Kan ju säga att jag fick ledigt resten av dagen iaf ;)

Annars kom de lite symptom med tiden, som ex ömma bröstvårtor, större bröst och svullen mage.

• Kroa

Eftersom flera här fått barn tidigare undrar jag lite om täta och kraftiga sammandragningar är farligt? Eller ja, bör jag oroa mig för någonting?
    Jag ska träffa en läkare imorgon, så borde jag bara vänta tills dess? Har haft såhär sen igår, och kan väl även säga att jag oxå har foglossning (antar jag, det är de jag ska träffa läkaren för imorgon) men de smärtorna har oxå blivit värre... :/

• Kroa

Menar du förlossningen när du skriver KK? Inte hört det förut ^^

• Kroa

Jahaja, man lär sig något nytt varje dag! Har bara hört att jag kan ringa bm, gyn, 1177 eller förlossningen.

• Kroa

Jag har haft sammandragningar länge, men inte fått ont så har inte oroat mig. Men nu gör de ont och de kommer ungefär 5 st/timme. Men jag väntar tills imorgon så länge det inte blir värre!

• Kroa

Ska vi ta namndiskussionerna här istället för i bildtråden? ;)

Vi har själva lite problem att bestämma oss.. Jag tycker inte om de äldre namnen, och inte heller dom här söta namnen som de flesta ska envisas med nu. Ex, saga, Astrid osv.
    Vi väntar en tjej kanske jag ska säga ;)
    Sambon vill ha något enkelt och jag vill ha något annorlunda men ändå inte för "konstigt".
    Vi pratade om Danielle, men tvekade när vi sa det till en släkting och fick till svar "skulle ni inte ha en tjej?".
    Jag har kommit med massa förslag som jag gillar, typ Sabina, Dahlia, Novalie osv, men sambon säger absolut nej :/
    Nu har han fastnat för två namn som han inte får ut ur huvudet - fiora och natascha.
    Visst kan jag hålla med om att det är fina namn, men är inte fiora lite väl ovanligt i Sverige? Och tyvärr är ju natascha lite stereotypiskt som en rysk hora, åtminstone i mångas ögon :/
    Uscheeee

• Kroa

Våran dotter föddes 31 maj :) prinsessan var 50 cm och vägde 3315g :) lyckan är enorm!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~