~* Juni Bebisar 2013 *~
Tänkte hoppa med här om det är ok? Väntar på våran trea som är beräknad till 30 maj. Men har gått över med de andra två så tror det kommer bli en liten junibebis. Det är troligen en liten flicka.
Tänkte hoppa med här om det är ok? Väntar på våran trea som är beräknad till 30 maj. Men har gått över med de andra två så tror det kommer bli en liten junibebis. Det är troligen en liten flicka.
Var hos bm idag på kontroll. Allt såg bra ut men får lov att äta järntabletter. Är nu i vecka 23+3. Har ni börjat fixa grejer till bebisen än?
Nu har jag äntligen fått lite ledig tid att hinna skriva lite i tråden. Ser att ni pratar om gaser. Har väldiga problem vissa dagar. Vet att promenader funkar bra. Nu är äntligen vagnen fixad (färgat den) och det blev som en helt ny vagn. Sen så fick vi hem bilstolen idag också. Ska börja sy ett babynest i veckan tänkte jag. Får se om man slipper undan influensan bara. Äldsta dottern ligger sen i fredags kväll.
Har aldrig ätit palt fast jag har norrländskt blod. Har ni funderat på namn än? Här så slog det ner som en blixt att lillasyster ska få heta TUvalie. Jag var inne på Linnea men blivande storasystrarna säger nej.
Usch magsjuka är inte kul. Här höll jag barnen hemma en vecka innan jul då det gick mycket just då. Men vi åkte på det för några veckor sen. Nu har vi influensan här hemma. Bara jag som inte insjuknat än. Är helt slut av att passa upp så jag går snart itu. Tur att bebisen ger mig små buffar så jag får annat att tänka på. Vill också klippa av mig mitt långa hår. Får se när det blir av....
Madelen 21: den där är bara så fin. Är det den från kappahl?
Nu har jag åkt på flunsan jag med. Tur att stora tjejen är piggare. Hoppas att det kommer ge sig snabbt.
Här firar vi alla hjärtans dag i sängarna. Haft riktig jobbig natt allihopa. Hoppas ni andra får en fin alla hjärtans dag!
Här har helvetet brutit ut. Nu har yngsta dottern fått vattkoppor också. Vi ligger ju allihop i influensan sen en vecka tillbaka och det är henne som den tagit hårdast på. Hur ska man orka. Ge mig styrka! Ser att det pratas dop. Vi ska kanske prova på dropin dop på power meet i år.
Här ligger jag och dottern på sjukhuset sen igår. Hon blev så tagen av influensan och sen så fick hon ju vattkoppor. Bara att läggas in och droppas upp. Jag har så hemsk hosta och halsont från hell. Fick höra av gubben min att äldsta dottern fick åka in till läkaren idag och hon har öroninflammation. Det här är ju så sjukt när ska det hela ta slut?
Madelen 21: Tack detsamma! Nej jag vill inte ens tänka på hur det ser ut hemma. Men det får man ta när man orkar igen. Vila upp dig nu!
Äntligen så får vi komma hem igen. Ska bli så skönt efter att ha legat isolerade på infektionskl. Hem och pimpla honungsvatten. Känner att det är på väg att vända nu. Bara hostan och halsontet kvar. Grodan i magen verkar må bra och idag fick jag kraftiga sparkar under revbenen. Härligt! 101 dagar kvar nu. Tjoho!
Vi har inte heller nåt rum att fixa åt bebisen. Men har tagit en hörna under trappen där jag samlar på alla bebisgrejer.