Inlägg från: cj2 |Visa alla inlägg
  • cj2

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-01-04 22:07:34 följande:
    Ush ja vågar knappt tänka på rul. Är jätte nervös. Vi har sett bebis 4 ggr fram till v 12 men är jätte rädd ändå. Något kan ju ha gått fel nu. Men jag tacklar det genom att inte tänka på det fram till D 18/1

Föresten, har fått sånna hugg i höger ljumske och upp mot naveln flera ggr den senaste veckan. Drt hugger till så jag måste Pausa allt och böja mig fram... Varför blir det så??
    huggen tror jag beror på att "någon" har tagit fram "snickarbyxorna" och börjat "bygga ut": Växtvärk alltså. Jag kan också känna så ibland. skyller det på växtvärk! :)
  • cj2
    MissMe83 skrev 2013-01-04 22:15:32 följande:
    Cj2: aha så det är det ändå? Tycker det är så intensivt och smärtsamt, inte som växtvärken tidigare.
    Jag är ingen läkare på något vis. Men jag känner igen det du beskriver och allt är bra hos mig i alla fall. Är du orolig så prata med din bm.
  • cj2

Haha kommentar från sambon. Jag har suttit en stund och tjatat på att jag vill att det ska vara juni nu, för jag vill ha henne i mina armar. Sambon: "Men då kommer du ju säkert säga något om att hon är så söt så du vill äta upp henne, nu har du ju henne i magen, sluta klaga, närmare än så kommer man ju liksom inte." Hahaha han har väldigt rätt där! ;)

• cj2
    Valborgs skrev 2013-01-05 09:44:52 följande:
    Testat bikarbonat-testet nu och jag antar att jag ska tolka ett tjockt lager med skum (utan bubblor och pys) för pojk. Vi får väl se.. :) med mellantjejen fick jag både skum, pys och bubblor, men ut kom en tjej ändå.. :)
    Vad är bikarbonat-testet?
  • cj2

Mina gravsymtom. Började gråta helt utan anledning på jobbet en dag. (slog fingret lite grann) Gick omkring som i lustiga huset i nära två veckor, allt snurrade och så.. Annars mådde jag som vanligt i början.

• cj2
    tantS skrev 2013-01-05 17:40:37 följande:
    Hjärtat - ta en liten klunk och häll ut resten. Det är inte gott ändå, smakar giftigt när man inte är van :P Jag drack också alldeles för mkt red bull innan. En varje morgon. Har hört att de rekommenderar det vid förlossningen så ska packa en i bb-väskan :D
    Tror det är sportdrycker och inte energi drycker dom rekommenderar till förlossningen.
  • cj2

jisses vad det händer grejer i tråden, där får man för att man jobbar kväll. :P

jag sollar mig också till gruppen med sammandragningar, väntar mitt tredje och går in i vecka 20 i dag.

hur är det med er andra, känner ni er gravida? Ser ni gravida ut? Jag har ju sett bilderna i biltråden och det är många fina bilder där. Jag ser inte ett dugg gravid ut ännu, känner mig bara tjock.

Imorse fick sambon känna sparkar igen. Har moderkakan i bakvägg för första gången och är helt överlycklig för det. Allt känns så himla mycket mer från bebisen!

• cj2
    MissMe83 skrev 2013-01-07 08:45:57 följande:
    Nu måste jag till doktorn! Min foglossning börjar bli så illa att jag knappt kan gå. Min man fick hjälpa mig på toa inatt . Det är värst i blygdbenet nu . Varje steg känns som någon trycker en kniv i fogen

usch det lät inte alls bra! finns det något man kan göra åt foglossning?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~