~* Juni Bebisar 2013 *~
Vet ni om de kan erbjuda VUL hos bm vid mindre blödningar i v 9? Eller måste jag söka mig till gyn?
Ha nämligen tid för inskrivning på tisdag och överväger att kanske ringa idag för att få det kollat annars...
Vet ni om de kan erbjuda VUL hos bm vid mindre blödningar i v 9? Eller måste jag söka mig till gyn?
Ha nämligen tid för inskrivning på tisdag och överväger att kanske ringa idag för att få det kollat annars...
En liten fråga bara - har man som partner rätt till ledighet från arbetet för att följa med på inskrivningen?
1000 - nä, vi vill ju helst inte berätta än heller... :/ han måste ju ha rätt till tjänstledigt iaf tycker man? Läkarbesök får han gå på under betald arbetstid...
Alexandra - inte en aning faktiskt, men känns ju som att det krävs nån typ av intyg med tanke på att det är betalt...
Hej tjejer! I tisdags var jag på första besöket hos min bm :)
Börjar kännas en aningen mer "på riktigt" nu men det har fortfarande inte gått in helt att jag har en liten bebis i magen :) Ser fram emot måndag då det är dags för inskrivning :)
Låter jättejobbigt med illamåendet som vissa av er har - hoppas verkligen ni hittar något som hjälper eller att det avtar snart! Själv mår jag lite illa när jag vaknar, men inte mer än så. Kanske är något som kommer :/
Har också redan köpt lite mammakläder, men främst för att det är så lång leveranstid på en hel del saker från nätet och i staden där jag bor finns inga mammakläder att få tag på! Leggingsen är redan mina favoriter iaf.... :)
Köpt en body och ett par byxor till bebis också, men ska försöka hejda mig lite ett tag till med mer..... ;)
Längtar jättemycket efter att få berätta för de närmaste, men vill nog vänta lite till... (v.8+4 idag) Ni som redan berättat - hur har ni gjort det? Vore lite kul med tips på roliga sätt att avslöja nyheten :)
Igår var vi på inskrivningen, alla prover såg bra ut hittills :) Bokat tid för första ul om tre veckor, ytterligare ett ul i januari samt ett tredje besök hos bm i slutet av februari. Längtar så mycket efter att (förhoppningsvis) få se liten snart <3
Vi bestämde oss också för att göra kub, främst för de andra trisomiernas skull även om risken är väldigt liten. Sen får vi ju se vad som händer!
Nu är jag också sjukt sugen på päronsplit... :/
Men det är väl självklart att ingen kan tvinga er att göra fvp (som ju innebär en ökad risk för mf) ? Det måste ju vara precis lika frivilligt som alla andra besök och kontroller.
Vi bestämde oss för kub, trots 24 års ålder. Främst för de andra trisomiernas skull. Skulle nog inte göra abort om det visade sig ds, men för det kan det ju vara bra att vara förberedd om risken finns, tycker jag. Och den finns ju fortfarande trots låg ålder hos föräldrarna.
Enligt min Bm är det upp till oss om vi efter kub vill gå vidare med fler tester, annars skulle jag definitivt inte gå med på kub!!