Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hejsan,
    har läst tråden ett tag men inte vågat skriva ngt.

Är gravid typ v 15 med andra barnet. Var på KUB 12/12 och ska på RUL 1/2 om jag inte fattat fel så är BF 27/6

Såg att ni diskuterar vagnar som blir små ihopfällda, och det är ett gissel verkligen. Liggdelen brukar ju ta galet mycket plats och chassina är väldigt varierande.

Kikade på Baby Jogger Versa när min syster letade vagn och blev väldigt impad hur liten den blev, synd bara att de misslyckats lite med fäll ihopfunktionen när sitsen är bakåtvänd så de återkallar vagnarna.

Sen kikade vi även på Phil and Teds promenade - den blir visserligen ganska stor men vilken smart syskonvagn!

• Hannathu

barnkläder är verkligen ett kapitel för sig.

Flickor ska tydligen inte kunna röra sig och pojkar får inte vara för smala för då hasar kläderna ner, och nedhasade brallor passar ingen i.

• Hannathu

Det jag vänder mig mot är inte framförallt tryck och färger, där går ju smak och så isär men att funktionen på plaggen inte är densamma för pojkar och flickor.

• Hannathu
    Meoow skrev 2013-01-03 21:44:49 följande:
    Tänker du på passformen då?

passform och materialval.

Det borde finnas smala byxor och tröjor i samma kraftigare material som pojkkläderna är gjorda i. För tar jag på sonen tjejbrallor så är de sönderslitna och söndertvättade på några veckor istället för flera månader
  • Hannathu
    AlexandraViberg skrev 2013-01-03 22:35:55 följande:
    Till nån barnmorska eller vårdinsatt om det finns någon sådan här som kommer hinna se detta inlägg innan det försvinner i flödet!

Vet ni om det på RUL ens är teoretiskt möjligt för den personen att mäta livmoderväggen vid mitt ks ärr, alltså om de ens kan sådant eller om jag måste be om att få ett speciellt ultraljud för det?
    För jag har hört att man kan få den mätt och det känner jag att jag behöver om jag ska kunna föda vanligt. Är så ofantligt rädd för den där lilla risken för ruptur i snittet eftersom snittet varit dåligt hela tiden.

teoretiskt möjligt ska det enligt min vän som är insatt vara, men det kan vara svårt
  • Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 09:21:56 följande:

Massage, foglossningsbälte, värmebälte, akupunktur, övningar som stärker o stabiliserar bäcknet, sova med kudde mellan låren.
    Inte gå, endast cykla. Sitta på pitatesboll (där sitter jag på kvällen o tittat på tv)
    Jag har både foglossningsbälte o värmebälte på alltid. Sover även med värmebältet, värmer om det när jag är uppe o kissar på natten.
    Så gör jag...
    Ändå har jag ont

Akupunktur och TENS tyckte jag hjälpte mest.
    Cykla gjorde jag aldrig i förra graviditeten men nu hoppas jag kunna göra det för att hålla igång lite.
    Gå med korta korta steg och gå sidledes i trappor gjorde att det inte förvärrades i alla fall.

Gillade inte alls foglossningsbältet tyvärr, hoppas att det kan hjälpa bättre den här graviditeten för nu har foglossningen kommit krypande igen. Inte riktigt lika tidigt som förra graviditeten
  • Hannathu
    Yessical skrev 2013-01-07 11:17:04 följande:
    Vad är Foglossning egentligen?

Det är fogarna i bäckenet som påverkas av ett hormon som heter relaxin och det gör att fogarna luckras eller mjukas upp så att bäckenet kan röra sig mer. Vilket vissa känner av väldigt mycket och andra mindre. Tror det står bra om det på 1177.se

Jag tycker att det känns som ett glödgat järnspett som gnager sig inåt i fogen mitt fram och i de två i ryggen. Inte helt skönt med andra ord. När jag går så lixom klickar det i fogarna.
  • Hannathu
    Mjj83l skrev 2013-01-07 12:25:54 följande:

Jag hade bälte med dottern oxå, tyckte inte det hjälpte ett dugg!!
    Men det jag köpte nu ser helt annorlunda ut och gör underverk!!! Jag kan varken gå el stå utan det. Tack vare bältet klarar jag att handla o lämna dottern på dagis iaf.

åh hur ser det ut? har du ngn länk?
  • Hannathu
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:38:55 följande:
    Kanske en Phil & Teds?? Den är ju liten och smidig. Du borde i alla fall köra på en vagn som inte är dubbel på bredden i alla fall Har kollat och känt runt lite. Har själv nu köpt en Urban Jungle Duo men den är bred, 73 cm. Phil & Teds är ju smidigare men kanske inte lika rolig för barnen, i alla fall den som tvingas sitta bak...

Vännen har en sån och ungarna slåss om att sitta bak
  • Hannathu
    Caliphora skrev 2013-01-07 14:49:25 följande:
    Är havandeskapsförgiftning högt blodtryck och protein i urinen? Hade det med 1:a men senare i graviditeten, födseln sattes igång 38+10.

Har tittat på Kristianstads sjukhus, deras nyrenoverade förlossningsavd ser ut som himmeln jämfört med heltäckningsmattorna i det engelska sjukhuset...

Ursäkta den knaggliga svenskan, förresten! Flyttar hem i Februari, så får börja öva nu... 

Ja om jag fattat rätt så är det de symptomen - blev oxå igångsatt pga samma sak.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~