Inlägg från: hurskadetgå |Visa alla inlägg
  • hurskadetgå

~* Juni Bebisar 2013 *~

Trollbarnet skrev 2012-10-28 19:41:51 följande:
    Hej igen tjejer.
    Någon kanske minns mig?

Lämnade tråden för några veckor sedan för misstänkt MF pga. små blödningar.
    Har inte kommit något blod sedan den gången då det endast var en spotting, så hoppas att det inte var MA. Har inte fått komma in på VUL men har tänkt ringa i veckan och försöka få ett. 
    Så nu är jag 8+3 och hoppas innerligt fortfarande! :)
    Hoppas det går bra för dig och att du slipper gynakut!
  • hurskadetgå

Jag är 35 år och min sambo och kille sedan 2 år snart är 4 år yngre än mig. Detta blir första barnet. Jag har dock en abort och ett MA från i somras med i bagaget. Vi bor i en lägenhet i Sollentuna (norr om Stockholm). Det finns utrymme i sovrummet för bebishörna och även ett litet rum som barnet kan flytta in i så småningom.
    Vi har en Audi A3 2-dörrars så inte optimal men funkar nog, ganska gått om bagageutrymme ändå och sedan är vi inte så bilberoende där vi bor. Jag arbetar som dietist på sjukhus och trivs med det. Jag kommer att vara ledig så länge barnet behöver ammas och minst 8 månader. Därefter kommer sambon ta över men hur länge vet jag inte. Förhoppningsvis kan vi överlappa lite sommartid och vara lediga en del tillsammans. Vi har inte pratat detaljer eftersom vi inte nått dit än utan tar det som det kommer. Jag har inte köpt något till bebisen. Sedan förra graviditeten har jag större och mjukare bh:ar som jag använder redan nu. Sedan fick jag ärva lite mammakläder av en kompis förra graviditeten men dessa har jag inte behövt än. Jag var på en födelsedagsmiddag och berättade därför för alla där eftersom det blev svårt att undgå när jag tackade nej till vinet jag erbjöds redan när jag klev innanför dörren Tungan ute Annars vill vi hålla lite på det denna gång tills vi känner oss trygga med att det verkar gå vägen, säker blir man ju iofs aldrig.

Jag äter som vanligt ungefär men är mer lukt- och smakkänslig och törstigare. Jag äter gamla vanliga frukosten med yoghurt och musli men vill gärna utöver kaffe även ha apelsinjuice. Lite extra förtjust i oliver just nu, gröna fyllda med citron och majs.

Jag är lite nervös men hoppas att detta ska gå vägen denna gång. I min ålder är barnlängtan stor. Alltid velat ha en stor familj så hoppas jag hinner fixa detta nu när jag har mannen i mitt liv!

• hurskadetgå

Visst tappar man makten, det går ju inte att styra det här tyvärr Rynkar på näsan

Här är det väldigt oroligt just nu. Varit på tidigt VUL vecka 8 trodde jag men fostret var bara 10 mm så antingen är jag felberäknad och är i vecka 7 istället eller också är det inte som det ska. Gynekologen sa att det var ett observandum och erbjöd nytt VUL om två veckor för att se om fostret vuxit som det ska, då ska det vara 24 mm. Bara att hålla tummarna!

Är det flera här som är felberäknade? Kanske svårt att veta så tidigt men..

Jag är lite osäker på när jag haft ÄL och haft menscykel mellan 30-36 dagar så kanske är det lugnt ändå. Hoppas hoppas forstret växer till sig!

• hurskadetgå
    Baby Lei skrev 2012-11-08 15:19:33 följande:

Vad jobbigt! Men de är ju sjukt svårmätta sådär tidigt. Det kan bero på vinkeln de ligger i och allt möjligt så blir det någon millimeter fel. Det kommer säkert gå bra! Jobbigt att vänta i två veckor bara! Att de inte kunde kolla om en vecka som de brukar göra!
    Tyvärr så var det snabbaste tiden jag fick, bara att försöka distrahera sig med annat. Bad sambon stanna hemma istället för att gå på fotboll idag då jag är så orolig, vill inte vara ensam.

Madelen21 Vissa är så klumpiga i sina reaktioner och skrattar på fel ställen av nervositet för de inte vet vad de ska säga, försök att inte bry dig. Att skratta är ju inget illa ment, det är jag säker på.
  • hurskadetgå
    Natan skrev 2012-11-24 12:10:35 följande:
    Annafredrika: barnet kommer ha en nära relation till andra barn. 1 av mina bästa vänner har en dotter som nu är 3 mån och min andra bästa vän kommer få barn 2 månader före mig :)

Härligt att ni kan resa och äta ute ofta :) med min livsstil som jag har och inte kommer ge upp för att jag har barn finns det bara plats för ett barn. Jag gillar dyra väskor, klä mig snyggt, shoppa, resa samt äta ute och lägger mycket pengar på det). Det låter nog ego i en dels ögon att jag hellre vill lägga mina pengar på det än att skaffa flera barn men för mig är det viktigt. Jag vill bara poängtera att jag kommer självklart ge mitt barn kärlek och vad den behöver i livet och vi vill att den ska få uppleva allt som vi vill uppleva och det vill vi göra tillsammans med barnet som tex resa och äta ute :)
    Ja, det låter väldigt omoget, ytligt och materialistiskt men säkert halva befolkningen i detta avlånga land instämmer nog med dig. Många verkar dock bli sugna på flera barn sedan ändå. Min kusin, bästa vän med flera tänkte likadant typ....... 
  • hurskadetgå

Att dricka ordentligt och äta varannan till var tredje timme  tycker jag hjälper, sedan föredrar jag surt och salt. Blir bara illamående morgon och kväll främst och om jag druckit eller ätit för dåligt och precis före måltid, tar jag frukt emellanåt och dricker ordentligt så klarar jag mig bättre. Nu har jag dock vräkt i mig en massa räkor så magen får jobba, blir lite illamående av mättnad istället. oupps!

Visst är väl räkor som varit frysta okej? 

• hurskadetgå

Usch vad ni skrämmer upp varandra härinne. Jag har precis börjat känna mig lugn. Känner också lite värk ibland på sidorna, magen växer synligt. Är i v. 14 med första barnet. Om det visar att barnet är "vanskapt" på RUL hjälper inte negativa tankar nu, det kommer att ske oavsett. Bäst att bara låta saker och ting ske som det sker. Trisomi 13 och 18 är ytterst ovanligt, cirka 0,5 av 1000 födslar. Men garantier kan man tyvärr aldrig få.

• hurskadetgå
    Velar nu mellan olika barnvagnar Kronan, Emmaljunga Mondial Duo Combi, Tako Laret, Teutonia Elegance... tur att det finns gott om tid kvar Flört Jag gillar stora hjul och klassiska vagnarna men vårt bagageutrymme är litet, vi har en liten Audi A3 2-dörrars. Blir stor utgift om vi måste köpa ny bil, så småningom är det nog oundvikligt men vi tänkte klara oss till en början iaf.

Fler med liten bil? Hur tänker ni med barnvagnen? 

(Skrev detta av misstag i bildtråden, sorry. Ni fick det bli dubbelt istället.)
  • hurskadetgå

Hörde att man inte ska använda nässpray pga ökad risk för att barnet får gomspalt. Har tyvärr ingen källa på det men när jag hade besvär med nästäppa och huvudvärk nu strax före jul p.g.a. trodde ev. det var bihåleinflammation gick jag till vårdcentralen. Läkaren kunde inte se något annat än vanlig nästäppa men rekommenderade inte nässpray utan Nasoline vilket är koksaltlösning som man sköljer näsan med genom att spruta in det i ena näsborren så det kommer ut i andra, detta ska vara bakteriedödande. Finns på apoteket, sprutan och koksalt att blanda med vatten - sådan lösning går ju att göra själv också förstås. Jag tyckte det hjälpte och har inte vågat använda nässpray även om Otrivin verkar ju okej med tanke på vad FASS skriver. 

• hurskadetgå

Tack för alla inlägg om bilar och vagnar. Vi får åka och provpacka. Emmaljunga är kanske lite för stor, tror på Kronan eller Tako Laret. Vi får se.

Förresten Caroline; har du ringt 1177 för sjukvårdsrådgivning? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~