Inlägg från: Maravilhosa |Visa alla inlägg
  • Maravilhosa

~* Juni Bebisar 2013 *~

Kikar in en sväng.. också BF i juni :)

• Maravilhosa

ToTo10: Gör ont i Hjärtat att läsa..får tårar i ögonen :(  Kram 

• Maravilhosa
    Zora skrev 2013-01-21 19:58:01 följande:
    Hmmm. var hos BM idag och fick moderskapsintyget bl.a. Pratade med henne om det här med att dom på RUL sa att datumet jag fick på KUB var mer tillförlitligt, men hon sa bara att vi ska gå på datumet från RUL.. Vet inte vad jag ska tro, men i så fall är det väl bara att göra det. Känns bara som att jag blev flyttad väldigt mycket och att jag isåfall skulle haft ägglossning ca 8 dagar efter första mensdagen. Känns osannorlikt, fast iof var den mensen lite lurig, kom nästan 1 vecka tidigare än vad den brukar. Fast å tredje sidan har jag hygglig koll på när ägglossningen skedde, eftersom jag använde Ladycomp dator (fast i syfte att inte bli gravid då och jag kan tillägga att den fungerat utmärkt som preventivmetod i ca 6 år, begriper inte hur den kunde lura mig den här gången ) och enligt den så stämmer det bättre med 1 juni som BF datum.

Vad tor ni? Vad ska jag tro på? Fast jag antar att jag får köra på RUL datumet eftersom det är det som står på moderskapsintyget..

Zora, Skiljer det sig BF beräkningen många dagar åt beroende på vad du utgår ifrån? (Rul etc.)
  • Maravilhosa
    Zora skrev 2013-01-21 21:53:27 följande:
    BF enligt RUL är 23 maj och BF enligt KUB 1 juni, så det skiljer 9 dagar. Första datumet jag fick var enligt sista mens och det var 28 maj. Men det skiljer ju 9 dagar mellan RUL och KUB beräkningen. Kanske inte är mycket, fast jag tycker det. Sen vet jag inte om det spelar så jätte stor roll. Bebis lär ju ändå komma när den kommer.
    Jo, som du säger kommer ju bebisen när det kommer... men på något sätt vill man ju ändå ha ett datum som stämmer någorlunda.   
    Ibland kan man undra hur bra det stämmmer också med beräknandet även om man håller sig till vad som är standard. Vid RUL med min dotter stämde det inte och jag blev flyttade 16 dagar bakåt, de tyckte hon var för lite för tiden i magen. Det resulterade i att vi efter några veckor fick göra ett nytt UL och då var det helt "Plötsligt" bara 8 dagar som behövdes flytta tillbaka. 
    Slutligen gick jag 11 dagar över tiden.. och visst var hon inte jätte stor för att varit fullgången. ;)  
  • Maravilhosa
    AlexandraViberg skrev 2013-01-22 18:53:09 följande:
    Alltså jag har ett krav som är viktigast på vagnen och det är att det finns bilstolsadapter att köpa till så man kan fästa babyskyddet, eftersom dottern aldrig sov i vagnen, men ställde jag ner bilstolen, ja då gick det minsann bra! Annars fick jag bära henne och dra vagnen och det minns jag var riktigt jobbigt..
    Detta krav i kombination med fyra fasta rejäla hjul gör det klurigare, då det finns detta till många med svängbara..

Först trodde jag att det bara var Brio Happy som gick.
    Men det har visat sig att jag har fel.

Brio Happy har adapter som passar från årgång -2010. Passar till bla Brio Primo (som är relativt billig att köpa, men då är Happyn dyrare än andra vagnar)

Crescent Comfort kan man fästa på med och då är det Maxi Cosi eller Izi sleep som man få köpa i babyskydd väg och de är betydligt dyrare men Crescenten är istället en aning billigare.

Sen igår upptäckte jag att Emmaljunga OCKSÅ har denna funktion och då passar adaptern på alla vagnar med nya chassit, dvs från 07/08. Där passar också Maxi Cosi babyskydd. Här är ju både vagnen och babyskyddet lite dyrare, men begagnat kan man hitta fina från 10 ungefär som kostar ungefär som Brion, men som sagt, babyskyddet är betydligt dyrare.

JAG DÖR?!
    Söker främst begagnat och hade inte tänkt ha någon äldre än 10, vet inte varför men det känns bra så för mig. Nu blev det så många nya möjligheter att jag önskar att jag inte skulle forskat i det utan varit nöjd med Happyn.. Det ska även vara luftdäck, inte punkteringsfria. Och det är typ enda kraven jag har, men istället är det mest vagnar från 09 på blocket.. :P

Vet att man har lång tid på sig, men känns ändå inte roligt. Vill gärna ha vagn klar om nån månad.
    Britax B-smart har du också! :)

• Maravilhosa

Zora,.. Ja, hur som får vi hoppas ni får ett datum... som beräknat!

• Maravilhosa

Zora... ja, det är väl som du säger satt det är datumet som gäller. Huvudsaken är ju att ni har ett datum.. sen oasvett när bebisen blir beräknad till osv. hänger ju ändå ihop med hur den utvecklas tror jag, utifrån bara min egna erfarenhet av ultraljud. Gott bara bebisen kommer runt bf ;)

AlexandraViberg. Britaxen finns med stora hjul, 3 hjuling iaf. Det har vi köpt (igår)... lite tidigt ute, jag vet. Men skyller på sambon som åkte och köpte en haha ;) Nejdå, smidig vagn och lätt vagn. Sen är det ju en samksak om man vill ha 3 eller fyra hjul. Den kostade inte en förmögenhet... där X-antal kronor går åt till enbart märket på vagnen. :)

• Maravilhosa
    AlexandraViberg skrev 2013-01-22 21:12:14 följande:
    maravillhosa: Jag får kolla på det, helst vill jag ha fyra hjul dock :/

valborg: Ja, det får man ju hoppas, annars lider min bebis av något "litet huvud" syndrom eftersom det var betydligt mindre än lårbenet :P
    Min dotter hade ju dock faktiskt lite litet huvud hon med. Får se om de säger något på extra UL på måndag :)

ja, ni får klura på det. Barnvagnsdjungeln är oändlig känns det som ;) Lycka till med letande. Hoppas Ul ser bra ut också!
  • Maravilhosa

Får sammandragningar titt som tätt också... tror jag, nämen det är allt det ;)
    Ju med att det nu är 3e graviditeten så borde man väl veta helt klart, men jag är helt enkelt den som inte tänkt så mycket på det innan.. Låter lagom förvirrad, troligen.. men nja, fullt normal   Har iof. inte kännt någon direkt skillnad på värkar/krystvärkar innan...

Känner för övrigt rörelse kontuinuerligt i magen.. härligt, även om knodden kan lägga sig mindre behagligt ibland.. Hur är det med era magar?

• Maravilhosa
    Madelen21 skrev 2013-02-05 20:07:47 följande:
    maravillhosa: min bäbis är oxå väldigt rörlig och livlig. mest på kvällen.
    å extra livlig blir han när mamma äter massa gräddbakelser hela tiden.. då bökar han på extra mycket :) 

ja, han får väl en kick av det goda.. haha Hm.. då skulle nog min knodd röra på sig massor av extra med tanke på att det känns som att jag äter konstant.

Mmm.. samma här kvällar och nätter röjs det rejält i magen! och hårdare puffar kommer det ju blir.. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~