Inlägg från: Elfwinter84 |Visa alla inlägg
  • Elfwinter84

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hormonell huvudvärk har jag också stundtals... V 16+6 idag

• Elfwinter84

Kickilina: jag är på ortopeden nattetid, sjuksköterska :) drömyrket i framtiden är just bm på förlossningen, men man kanske ändrar sig efter att ha fått barn?! :)

• Elfwinter84

Hur man frivilligt vill ge nervgift till sitt ofödda barn övergår mitt förstånd! Alkohol är nervgift och allt man stoppar i sig själv får ju bebis! Här skålade vi i äppledryck med ciderkaraktär helt utan alkohol och inte hade vi en sämre nyår för det. Kan man inte avstå alkohol i 9 månader för sitt barns skull så har man nog problem...

• Elfwinter84

Vi ska inte köpa alls mycket nytt. Lite gör vi själva som spjälskydd å sånt: barnvagn övertar vi barnets kusins, spjälsäng får jag i födelsedagspresent, babysitter och babybjörn likaså :)

• Elfwinter84

Gjorde det berömda bikarbonattestet idag och det verkar som det är en liten kille därinne, precis som maken trott hela tiden =) Vi får se på RUL 17/1 om det stämmer =)

• Elfwinter84
    Baby Lei skrev 2013-01-03 16:30:38 följande:

Vad kul!! Hur gör man? Är det krångligt?
    Du tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg. Sen kissar du lite i den (ungefär lika mycket som du har bikarbonat) om det händer något - pyser, fräser, skummar eller så är det en pojke, händer det absolut inget är det en flicka. Tydligen är det extra syror i urinen om det är en pojk. =)
  • Elfwinter84
    Baby Lei skrev 2013-01-04 08:32:19 följande:

Hahaha! Absolut, det kommer!
    Tack! Det måste jag testa! Måste det vara en plastmugg eller går det bra med en glasburk tror du? Plasten kanske också måste vara med för att få den rätta kemin? :)
    Inte en aning, men försöka går ju alltid =)
  • Elfwinter84

Jag är 29 snart (30 jan) och maken fyller 29 i augusti. Första barnet på väg och halvvägs (vecka 20) idag :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~