Inlägg från: Premismamma |Visa alla inlägg
  • Premismamma

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej. Nu har jag oxå hittat hit. Nu är jag i vecka 18 (17+0)

Haft lite strul med blödning men den verkar ha avtagit, tack och lov.

Har 4 barn sen innan och den minsta är nu 19 månader. Han föddes i vecka 33+5 pga att jag fick havandeskapsförgiftning hellp. Enligt läkarna hade jag tur som var på sjukhuset när det konstaterades. Gick mycket fort.

Så nu hoppas vi att bebis får stanna där inne tills den är klar.

• Premismamma
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:22:09 följande:
    Hej Premismamma!

Oj, HELLP, obehagligt! Ja, vilken tur att du redan var på plats! Har du haft havandeskapsförgiftning med de andra också eller hade du ny partner??

Joino: Grattis till fint RUL!! *Längtar*

Madelen: Ja, du, det låter som foglossning tycker jag! Kan ju komma tidigare för varje barn tyvärr...

Jag fick havandeskapsförgiftning med första som var en kille. Nu var det ny partner och en till kille. Läkarna sa att det är rätt vanligt att det kan bli så med ny partner. Det är visst vanligare att man får de med killar.
  • Premismamma
    Kickilina skrev 2013-01-07 14:22:09 följande:
    Hej Premismamma!

Oj, HELLP, obehagligt! Ja, vilken tur att du redan var på plats! Har du haft havandeskapsförgiftning med de andra också eller hade du ny partner??

Joino: Grattis till fint RUL!! *Längtar*

Madelen: Ja, du, det låter som foglossning tycker jag! Kan ju komma tidigare för varje barn tyvärr...

Jag fick havandeskapsförgiftning med första som var en kille. Nu var det ny partner och en till kille. Läkarna sa att det är rätt vanligt att det kan bli så med ny partner. Det är visst vanligare att man får de med killar.
  • Premismamma

På väg in till sös för provtagning. Hoppas att någon har tid med ett ul eftersom jag haft blödning. Kanske får gå upp på gynakuten och sitta där i timmar.

• Premismamma

Så har man jobbat igen.

Verkar som min kropp har haft sammanträde...

Typ..

Vi har ju helt glömt att ge henne bäckenuppluckring, låt oss börja ordentligt nu på en gång.

Höll inte på att ta mig hem. Har typ 500 meter hem.

Hämtade lilleman på dagis på vägen.

Nu ligger jag i soffan. Hur jag ska ta mig till sängen är ju en himla bra fråga!

Ynk,ynk

• Premismamma

Någon med småbarn som ska köpa tvilllingvagn eller syskonvagn nu när bebis kommer? 

Vilken vagn ska man välja?  

• Premismamma

Nu har jag inte varit här på ett tag men har inte hänt så mycket. 

Vi har tagit reda på vem som bor i magen :)
    Det är en liten tjej. Hoppar högt av glädje :)

Jag har fruktansvärda foglossningar. Skulle kunna skrika högt av smärta. Har börjat med bälte för att överhuvudtaget kunna stå och diska.  Alvedon biter inte och jag kan inte direkt ligga på sofflocket med 3 andra barn som ska underhållas. 
    Illamåendet och kräkandet har gett med sig. Händer i bland men inte alls lika mycket längre vilket är skönt.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~