Inlägg från: Carr0n |Visa alla inlägg
  • Carr0n

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-05-24 09:37:18 följande:
    Good morning girls! Vecka 39 för mig idag! Herregud! Nu går det undan!

Så skönt det är att vara ledig! Jag slutade i fredags förra veckan, (har i och för sig varit inne på ett jobbmöte och tagit några mejl och telefonsamtal under veckan.. men ändå!!) Lyx!

Nu har vi tvättat alla bebiskläder, skruvat ihop skötbordet (det blev ett billigt Gulliver från IKEA)
    idag ska vi rensa ut ur vårt gästrum så att det blir lite bebisvänligt, även om han inte kommer bo där på länge än.
    Vaggan ska skruvas ihop och BB väskan ska packas.

Bara småsaker kvar att göra alltså.

En fråga till er som har barn sedan innan.. vad tvättar ni nyfödda med när ni byter bajsblöjor? Vatten?
    har förstått att de kan bli röda i rumpan av vatten? I Frankrike tvättar man dem med olja istället.
    Våtservetter känns kemiskt såhär i början tycker jag.

En fråga till! Hur byter man profilbid? Jag har försökt på Mina sidor men inte lyckats..

Jag är också i v39 nu.. bara drygt en vecka kvar till BF, men jag har allting klart.
    Ligger dunderförkyld i soffan och väntar på en förlossning :-P

Jag har tvättat alla mina barn med våtservetter och torkar torrt med en handduk efteråt. Blir så denna gång också    
  • Carr0n
    ThereseJohansson skrev 2013-05-24 13:26:10 följande:
    Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)

Grattis grattis!! :)
  • Carr0n
    Kickilina skrev 2013-05-27 14:09:22 följande:
    Madelen, lite koppling har det ju. Det blir automatiskt att du väger mer om barnet väger mycket. Men barnet blir dock inte fetare av att du går upp i vikt.

Nu postar jag även namnfrågan här...ni ger ju så bra svar Vad tycker ni om namnet Bobby??

Vad heter era andra barn?
  • Carr0n
    Kickilina skrev 2013-05-27 18:15:20 följande:

Alma och Ebbe heter mina två godsaker här hemma!

Ok, ja men då tycker jag Bobby passar
  • Carr0n
    cindy03 skrev 2013-05-28 14:00:10 följande:
    Har varit hos Bm lite lågt hb hade jag så hon skulle prata med läkare och så ska jag fortsätta ta niferex.
    Bebis hade fixerat sig helt nuSkrattande och SF måttet var 33 vilket betyder att det har slutat sjunka och att bebis följer sin nya kurva.....

En fråga .... hur lite måste en fullgången bebis väga för att bli inlagd på neo? 

Har inte med storlek att göra!
  • Carr0n
    mhpo skrev 2013-05-30 13:19:32 följande:
    Idag är det 15 dagar kvar till BF och som man längtar. Idag är det också dags för MVC, ska bli spännande och se vad som har hänt med alla värden sedan sist. H*n är pigg där inne iaf och brottas ordentligt med sin mamma. 

Varenda liten grej får en att tänka att nu kanske? Men som förstföderska är det väl bara att ställa in sig på att gå över tiden Tungan ute Nåväl han eller hon får inte komma före den 6 iaf för den 3 och 4 har jag det sista i skolan. Går på mammaledighet den 8 juni.. 

Är det någon som vet eller ha fött barn förut som har koll på det här med svanskotan? Hur vanligt är det att man får ont i den efteråt eller till och med bryter den? Finns det någon ställning att föda i som minskar riksen för att skada den?  
    Har aldrig hört talas om att man kan bryta svanskotan när man föder barn!? :-O
    Är 4:e barnet för mig och jag har aldrig haft några problem efteråt, förutom att man är öm i hönan :-P
    Men jag brukar köpa tjocka bindor från början, det är lite skönare att sitta ner då.

Har då aldrig fått ont i svanskotan. Däremot så har eftervärkarna blivit starkare  efter varje barn, vilket jag hört att dom kan bli.

Har aldrig ens funderat på ställning heller. Det har gått så fort och gjort så ont att jag inte velat att någon rör mig eller att jag rör mig överhuvudtaget.
    Lägger mig på rygg och ligger så tills det är dags att duscha efteråt        
  • Carr0n

Jag vaknade av ett "knäpp" i kroppen. Likadant som när jag väntade våra tvillingar. Kl 4 på fredags morgon. Sedan gick hela dagen och jag hade någon värk i timmen bara. Åkte och storhandlade med gubben för att dom skulle komma igång, men icke.

Min mamma sov över hos oss och vi kollade på film till 23:30 på fredags kväll. Inga värkar alls hade jag under kvällen.

Sedan vaknade jag utav värkar kl 1, vid 3 väckte jag gubben och mamma, då stod jag inte ut längre.

3:44 var vi inne på förlossningen. Fick lite lustgas och sedan var hon ute 5:00.

Måste säga att det var min bästa förlossning hittills.

Men våran äldre dotter så tog det allt som allt 1tim och 40min, då hann ja inte få någon lustgas och dessutom gick vattnet när hon kom ut, dom hann inte ta hål på hinnan eftersom allt gick så fort.

Det kändes som om dom släppte en bomb mellan benen på mig.

Så det gjorde inte ondare denna gång trots att hon vägde 5202g och var 54cm lång :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~