Inlägg från: jolith |Visa alla inlägg
  • jolith

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej hej!

Jag är 30 år, och väntar mitt andra barn i juni.  Min son är 8 år så det känns lite som att det är första gången Tungan ute
    Jag mår tvärdåligt, sämre än förra gången. Hur mår ni andra?  

• jolith
    MissMe83 skrev 2013-04-12 08:39:47 följande:
    Kicklina: igår låg trycket på 150/90 så inte jätte högt men på väg upp.
    Denna natt har varit hemsk. Onda sammandragningar hela natten. Sovit två timmar! Alvedon hjälpte dom två timmarna jag sov. Ingaproteiner i urinen.
    Är i v 31+0 i morgon. Stämmer det att om ytterligare en vecka kan han komma utan att det är någon fara?
    Du skriver att han behöver komma, sätter dom igång mig eller att han kommer av sig själv??
    Ring till din barnmorska, eller fl. De kan behöva kolla så att den lille mår bra!
  • jolith

Jag väntar också nr 2, och det blir 9 år mellan de. Men storebror längtar sig blå Glad

• jolith
    Sagolina skrev 2013-04-28 10:03:13 följande:
    Har de två senaste dagarna ibland haft en knipande känsla vid livmodertappen. Samtidigt känner jag mig kissnödig (även om jag precis varit på toa) och det kan spänna vid bäckenet. Någon som känner igen detta och vet vad det beror på? Blir orolig för uvi igen...
    Japp! Har haft så nu i några dagar. Springer ofta på toaletten utan resultat Obestämd Har precis som MissMe83 funderat på om det är fixering på g. Ska till bm imorgon, får väl se vad hon säger om saken.
  • jolith
    Sagolina skrev 2013-04-28 14:08:35 följande:
    Tror faktist mer och mer på att det är fixering på gång. Känns liksom konstigt när jag går, som något är lite ivägen för att hålla benen ihop. Men ska ändå be att få kollat att det inte är uvi då jag är till läkaren på torsdagen! Bättre att ta det säkra före det osäkra:)

Har varit iväg och storhandlat, fyllt på förråden med konserver, pasta, lök, mjöl mm. Skönt att ha skåpen fyllda och veta att alla ingredienser finns hemma om jag får för mig att baka i veckan:) Nu ska jag vila lite efter lunchen och sen ska jag ut i friska luften. Blir så skönt trött på kvällen och sover så mycket bättre om jag varit ute några timmar:)  Och så är det ju aldrig fel med lite sol heller!
    Var hos bm nu på morgonen, och frågade om just detta. Det var ingen fixering iaf. Hon trodde mer att det beror på bebisens tyngd. Den blir ju tyngre varje dag, så trycket på bäckenet ökar ju då oxå hela tiden. Men det gällde ju mig det, så det bästa är väl att kolla upp det så att det inte är nåt annat..

Hoppas att ni mår bra för övrigt! Känns lite overkligt att det är så nära nu Skrattande 
  • jolith

regnskogen: Är du från Örebro? Det är jag :)    Min erfarenhet från usö är bra... Vad får dig att inte lita på de??

• jolith

Regnskogen: jag har varit där idag, pga för högt blodtryck - dock inte hf. Jag har förklarat för de exakt hur jag mår, och blivit väl bemött i min oro. Resultatet av det hela blir igångsättning nu i helgen. Så mitt tips är att verkligen stå på dig!

• jolith

I fredags kom vår lilla prins Hjärta 
    Igångsättningen skulle ske tidigare, men var tvungen att skjutas på. Så vi fick tid kl 8 på fredagsmorgonen.
    8.30 tog bm hål på hinnorna, och värkarna drog genast igång. Kl 13.44 föddes vår pojke, som ännu inte har något namn. 3920 g tung och 51 cm lång, och alldeles underbar Skrattande

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~