Inlägg från: Stinsen |Visa alla inlägg
  • Stinsen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Tänkte kolla om det är någon av er som fortfarande kräks,om ni nu ens har varit kräkiga av er Tungan ute

• Stinsen
    mytol skrev 2013-01-16 02:58:03 följande:

Jag kräks ytterst sällan numera men kan må ganska illa igen, lite när som .
    Nämen nu blev jag nästan chockad att det fanns någon vaken hahaha,trodde alla sov vid den här tiden :)
    Jag kräks inte heller varje dag,men i snitt varannan dag.....dock mår jag inte direkt illa utan det bara vänder sig helt plötsligt. Det kan vara av en doft eller smak osv .... en gång kräktes jag pga att jag såg en väääl använd tandborste :P

Idag har jag haft en riktig kräksdag :/ Dock är jag riktigt riktigt förkyld och hostar,harklar & snörvlar vilket påverkar och triggar igång kräkreflexen.....

Mår du mycket illa mytol ?
  • Stinsen
    mytol skrev 2013-01-16 05:33:02 följande:
    jag jobbar natt så ja e vaken .

Inte så jättemkt längre men de kan komma vissa dagar å då är det som helt stopp, har ingen matlust å inget lockar. Sen kan de vara borta till nästa dag.

Sist ja kräktes kolla vi på film å åt lite godis. Hade inte känt av ngt illamående men efter bara några få godisbitar, lakrits, så blev jag tvungen att gå å spy. Så nu kommer jag inte vara sugen på lakrits på ett bra tag
    Låter lite som mig de där,fast dock oftare då och jag mår inte illa.....pannkakor/plättar funkar INTE alls,blir några tuggor sen vänder de och vill upp :P
  • Stinsen
    Caroliin skrev 2013-01-16 17:57:55 följande:
    Grattis alla till lyckade ul. Nu är man ännu mer nyfiken på om vi får en flicka eller pojke.
    Vi velar än om vi ska ta reda på könet. Har ju varit på ul men bebisen låg med navelsträngen mellan benen.
    Man kan göra 3d här nere men det kostar 1200kr. Ganska mycket pengar tycker jag bara för att veta könet, som man annars kunde köpt massa till bebisen Men samtidigt vill vi så gärna veta..

åhh vad gör vi!
    Vi eller JAG börjar också bli så himla nyfiken på om det är en tjej eller kille....många verkar kolla det numera.
    Eftersom jag går på spec mödravården så gör dom 4D ultraljud på mig så för oss skulle det tydligen vara enkelt att få reda på könet sa BM ..... dock är jag så himla tveksam om jag verkligen vill :P
  • Stinsen
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-20 13:59:07 följande:
    Uch va jag börjar bli orolig över dessa sammandragningar. Sitter med dom jämt helatiden.. Känns inge bra alls :( Vet att sammandragningar är normalt men detta är ju inte alls normalt med så här mycket ? Tycker ni jag ska kontakta förlossning eller MVC på måndag eller något ? Har vart gravid 2 gr före detta och så här har det inte kännts förrut... Inte så här mycket iaf :(
    Hur långt gången är du?
    Jag har 3 barn sedan tidigare och hade grymma sammandragningar en sväng,väldigt obehagligt och jag blev riktigt orolig.....dock var det växtvärk,magen verkligen spurtade iväg storleksmässigt!

Hur ofta har du ont,du kanske har skrivit det här? Denna tråd är gigantisk så uppdatera mig gärna om hur långt du har gått & hur ofta du har ont etc :)
     Kram!
  • Stinsen
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-20 14:30:52 följande:
    är imorgon i vecka 20. Klockade dom med 5-6 minuters mellanrum. Haha , ja brukar vara inne då och då men hinner inte med jag heller! :) 

Men sedan är det ju det att dom misstänker njursten på mig. Så ska till urulogen på torsdag men de ska ju inte påvärka heller :/ Konstigt. 
    Låter lite som mig de där ;) Jag blev verkligen RÄDD och tänkte att nu är det kört!
    Jag har också njursten men de gör ont mera i sidorna vilket värkar inte gör,värkar sätter sig ju mer i "mens-magen" bak i ryggen och ner i ljumskar/lår & ben mm ....

Men är du orolig så tycker jag att du ska ringa in! Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!

• Stinsen
    Kickilina skrev 2013-01-21 09:08:30 följande:
    Är det fler än jag som är grymt hetsig för tillfället?? Jag går igång på allt. Reagerar på saker på facebokk och börjar världens diskussioner. Retar upp mig på saker på jobbet och kommer igång och diskuterar. Maken får också stå ut med viss argumentation. Känner mig grymt hetsig och lite småelak på något sätt. Snälla säg att det är graviditetshormoner och att ni känner igen er!!! Eller är detta den nya jag??? (hoppas verkligen inte det)
    aaaaaaaahahahahahhaha "harklar mig lite" ;)
    Jag är också ganska hetsig,till och från får jag väl tillägga....Just nu är jag nog mera deppig pga att jag aldrig slutar kräkas nån gång och i och med de så kan jag lätt brinna av och känna mig "störd" för jag vill FAKTISKT VARA IFRED SÅ DE SÅÅÅÅ ;)
  • Stinsen
    mytol skrev 2013-01-23 18:32:07 följande:
    Nu har jag varit och köpt den begagnade emmaljungan. Men jisses vad stor den kändes. Insåg då hur mkt jag saknar min crescent å hur smidig den var. Men den här blir nog oxå bra när jag fått vänja mig....
    Vi var och kikade på barnvagnar i Måndags på Barnen hus....upplevde också att Emmaljunga vagnarna var så "stora" och "klumpiga" förutom deras citycross ....... kikade på Crescent och den kändes verkligen smidigare....dock har vi INTE bestämt oss än då maken vart helt såld på Emmaljungas PP serie ;)
  • Stinsen
    Natan skrev 2013-01-25 15:09:11 följande:
    Är det någon mer än jag som har sjukligt ont i huvudet? Har haft huvudvärk sen igår kväll och Alvedon hjälper inte! Jag har druckit vatten å det hjälper inte heller :(
    Här har du en! Jag är däckad idag (igen) av huvudvärk :( Har haft så här sen vecka 18 ungefär.....helt värdelöst!
    Alvedon hjälper absolut inte,bara att sova/vila bort.Har dock inte kollat med BM om varför,men jag har lågt blodvärde så jag vet inte om det kanske är de....
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~