Inlägg från: Baby Lei |Visa alla inlägg
  • Baby Lei

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej tjejer!
    Jag tänkte ansluta mig till er, hoppas att det går bra.
    Det känns som en väldigt bra tråd, jag har följt er ett tag och ni har så bra stämning och högt i tak. Både oro och lycka verkar få plats här vilket passar mig alldeles utmärkt!

Efter många års försök är jag nu gravid efter IVF. Igår var jag på ultraljud som
    bekräftade graviditeten och allt såg fint ut! Ett litet bultande hjärta och storleken stämde på det lilla fröet.
    Jag vet alltför väl att det fortfarande inte finns några garantier, men jag ska försöka mitt bästa att njuta av att vara gravid. 

Vi fick BF den 6/6, Nationaldagen alltså!       

• Baby Lei
    KarinF skrev 2012-10-26 12:51:33 följande:

Grattis och välkommen! :) Vår son som föddes i februari fick vi genom IVF. Har ni gjort flera IVF försök?

Jag blev gravid på första försöket nu i våras, men fick tyvärr missfall i v.12, nu blev jag gravid igen på det första försöket med ett av de frysta embryona vi fick över från det försöket.

Vad härligt att du är gravid redan igen! Hände det naturligt den här gången? Vet ni varför ni hade svårt att bli gravida själva? På oss har de inte hittat något fel. 
  • Baby Lei
    mytol skrev 2012-10-26 13:13:13 följande:
    Jag och sonen var på öppna förskolan idag å där träffade vi min höggravida kompis.
    Jag frågade vincent vad jessica har i magen.
    Vincent: En bebis, men de har du oxå!
    Jag: Har jag?
    Vincent: ja, jag är helt säker på det!
    Min kompis tittade misstänkt på mig å ja skrattade lite å våga knappt möta blicken...
    Undrar om dom har ett sjätte sinne de små. Vincent är 3 år och 9 månader och vi har inte pratat mkt om detta hemma för att vi vill vänta lite med att berätta för honom.
    Roligt och lite skumt

Vad gulligt! Du vet väl vad man säger.. små grytor har också öron.. haha! De hör mer än man tror Glad
    Isa82 skrev 2012-10-26 13:44:14 följande:
    PANIK!!!
    Mina föräldrar tänker komma på besök och min mamma tyckte vi kunde dela en flaska rött ikväll. Aaahhhhh!!!! Så nu ska jag till systemet och handla alkoholfritt då jag lyckats övertalka mamma om att jag har en öppnad bag in box som vi kan ta av.  Shit vad krångligt det ska vara att smyga. Tycker det är lite tidigt att säga något ännu. Vi vill gärna vänta till efter v.12. Någon mer som skall smyga i helgen?

Vi har berättat för alla som är nära. Det känns som att de kommer ändå få veta om det skulle bli missfall, så det känns faktiskt skönt att vara fler som håller tummarna känner jag.
  • Baby Lei
    KarinF skrev 2012-10-26 14:52:29 följande:

Oj, missfall i v.12, då man börjar andas ut. Vad trist! Hade utvecklingen stannat flera veckor innan eller skedde missfallet så sent? Vi lyckades på första IVF försöket och den här gången lyckades vi utan IVF, också det på första försöket. Nej, de hittade inga fel på oss heller.

Det hade stannat av ungefär i mitten av v. 10. Vi hade pustat ut eftersom ultraljudet visat ett fint litet hjärta och allt det där man hoppats på. Men så gick det ändå inte hela vägen. Men det finns ju aldrig några garantier.

Grattis till din lilla kille! Och vad härligt att kroppen plötsligt funkar igen! Helt otroligt! 
  • Baby Lei

Nu har jag pratat med barnmorskan, Vi ska dit om drygt  två veckor på inskrivning samt blodprov för KUB.
    Den 12 november fick vi tid. Jag ska gå på Barnmorskorna i Gamla stan.

Det känns så skönt att det blir samma barnmorska som förra gången!

• Baby Lei
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-27 10:26:50 följande:
    Sandraa L: Håller tummarna för att allt går bra nu, det känns iaf helt annorlunda mot de två tidigare graviditeterna! Vill så gärna börja handla redan nu, både till mig och bebisen men ska försöka hålla mig Vi flyttar till hus inom kort så det känns som att vi behöver lägga våra pengar där

Jag hoppas också på tredje gången gillt! Nu är det vår tur! Eller hur! :)
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2012-10-27 09:41:07 följande:
    ush å fy så illa jag mår... jag får så mkt kväljningar av lukter å spyr.. blää...

Jag mår också SÅ illa. Hittills har jag sluppit spy i alla fall.. Men det känns som en tidsfråga. Har du mått så här illa länge nu?
  • Baby Lei
    Zora skrev 2012-10-27 11:00:49 följande:
    Tänkte höra hur man gör med storlek på gravidkläder. Ska man köpa sin vanliga storlek? Alltså, storlek 36 på byxor om man har det. Eller måste man köpa större storlekar? Tänkte beställa på nätet. Inte för att jag behöver det än, men ändå. Är i v9-10, första barnet så jag är helt ny på det här :) Hur gör man med BH? Mina vanliga är liiite för små nu, så för nån vecka sedan köpte jag en ny, nån storlek större, men jag kan ju inte hålla på att köpa en massa nya bh:ar under hela graviditeten, blir ju jättedyrt! Finns det nån som ger riktigt bra stöd som man kan "växa i"? Eller måste man köpa nytt hela tiden? Hur sjutton vet man vilken storlek man ska ha sen  när bebisen kommit? Tänkte också på det här med vaccinationer. Fick hem en broschyr från landstinget där det stod att det var dax att vaccinera sig för säsongsinfluensan och att gravida tillhör riskgruppen. Bör man alltså gå och ta det där vaccinet? Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa förut (inte svininfluensan heller). Är det ok för barnet att man vaccinerar sig? Hur gör ni? Nån som frågat sin barnmorska? 

Angående vaccin så sa min läkare att det gällde de som ska föda i vinter. Det är inte roligt att föda barn och ha influensa samtidigt.. Jag tar inget vaccin nu.
  • Baby Lei
    1000 skrev 2012-10-27 13:27:16 följande:
    Nere idag, ångestig, o trött....
    V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.

Jag känner också av hormonstormen. Eller är det något annat som känns jobbigt? Kram!
  • Baby Lei
    mrshope skrev 2012-10-27 15:14:52 följande:
    Jag med. Är det vanligt att man får mer ångest så här när man är gravid? Det känns som att jag har PMSx10. Lite deppig och känner mig så förbaskat skör!

Tror att det är vanligt. Förutom att vi plötsligt blir fullpumpade med hormoner så är vi ju mitt i något helt livsavgörande. Som kommer förändra våra liv för alltid. Stora saker att bearbeta.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~