Inlägg från: Carrossk |Visa alla inlägg
  • Carrossk

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har inte skrivit något i denna tråden sen tidigare men tänkte hoppa in. Är ju med på FB sidan :)

Mytol: vagnen ser fin ut :). Vill du veta när den är gjord så står sånt på ramen så det borde inte vara några problem för dig att få reda på det. Jag har en emmaljunga och är helnöjd. Köpte den begagnat av en kollega. Funkar kanon nu i detta vinterlandskap :)

• Carrossk

Madelen21: här är det också syskonvagn på listan av inköp. Som det set ut just nu blir det en babytravel Dublin facelift alt en carena double swing. Men ska kolla in las vegas när den kommer in i butik, tror däremot att den är lite för trång för sonen samt att jag inte gillar de små hjulen fram. Tycker det är svårt att hitta en bra vagn son inte är svindyr :S.

• Carrossk

Madelen21: ja nackdelen är ju att de är tvungna att sitta framåt lite väl tidigt :(. Men emmaljungan tittade vi på och den känns för smal tyvärr. Sonen kommer bara vara 16 månader när bebisen kommer så även om vagnen passar nu så vill man ju kunna ha den länge.
    Här skulle det dröja till i februari innan de får in Las vegas modellen. Så får vänta lite, men lär nog åka till grannstaden (Linköping) framöver och titta där. De kanske har ett större utbud än här.
    Har även sätt på vagnar som sits/liggdel byggs på varandra. Men det känns otäckt att ha bebisen liggandes under sonen. Annars är de nog smidigare när man är på stan eller liknande.

• Carrossk

Man mäter olika när det handlar om järnvärde. Det ena står för Hb (hemoglobin, de röda blodkropparna) och det ska ligga över 120. Sen mäter man något som kallar ferritinin som handlar om hur mycket järn man har lagrat i kroppen, det värdet ska inte vara under 60.

• Carrossk

Solrosen: ja och som du nämnde har man 60 i blodvärdet (Hb) då måste man få blod helt enkelt. Men har man 60 eller under i ferritinin behöver man alltså äta järntabletter. Det är lätt att man missförstår det där :D.

• Carrossk

Mytol: Vågar inte svara på vad de gör om det är för högt. Min kompis har ett ferritinin värde på över 200. Får se vad hon får för svar av BM.

• Carrossk

Missme83: jättefina namn :). Har själv varit inne på Alvin. Albin heter en kompis lillebror så det går inte för vår del :).

• Carrossk

Här heter sonen Malte Claes Ebbe.
    De namn vi nu har varit inne på är Charlie, Elis, harry eller Elsa, Alva, Vilda. Vill ha något enkelt namn men lite "äldre".

• Carrossk

Ser att det är fler som inte har sug efter sex. Känns så konstigt att inte ha någon lust alls. Med sonen ville jag ha sex varje dag o gärna flera gånger. Nu har vi haft det 3 gånger sen plusset. Känner mig så taskig mot mannen men vill inte ha någon närhet alls :(.

Mytol: Åhh har du Darja. Kommet ihåg henne när vi gjorde ul med sonen. Gud sån härlig människa, man njöt hela tiden. Mysigare människa får man ju leta länge efter. Såg även att min förlossnings BM nu är mammaledig så lite besviken på att man inte kommer ha chansen att få henne denna gång.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~