Inlägg från: Myrizz |Visa alla inlägg
  • Myrizz

~* Juni Bebisar 2013 *~

Caroliin skrev 2013-03-09 10:39:43 följande:
    Baby lei :

Ni har vars 240dagar, tillsammans 480dagar.

Ta 480/24 (2år) = 20 ( dagar i månaden)

Beror ju också på hur många dagar ni vill ha kvar de resterande 5-6 åren!
    Så finns många sätt att räkna på. :) 
  • Myrizz

Nån fler som vissa dar har mer eller mindre konstant stenhård mage/sammandragningar? (bf 9/6)

• Myrizz

Jag köpte mitt på Kahls te och kaffehandel www.kahls.se
    35kr/hg.. ett hekto blir en stooor påse då teet är som bomull nästan!
    Jag gillar inte smaken direkt.. smakar typ gräs? Men brukar hä i nån påse jordgubb/citronte i samma kopp, då blir det ok smak! Lät ju some n bra idé med kanel och nejlikor.. bättre än att att hä i mer te!

• Myrizz
    Madelen21 skrev 2013-05-21 14:23:27 följande:
    kickilina: jag känner mig som en flodhäst om jag jämför med dig, 18 kg plus:) undra hur stor bäbis jag kommer få egentligen.... hoppas inte på mer än 4378 som nr 2 vägde :P sista bm besöket nästa v för mig. undra om ja ska våga be om gyn undersökning då å se om det är på g snart :)

Så olika det fungerar.. här bokar man tider med bm ända till bf och även någon tid efter bf innan man ens vet om det blir övertid..
    Får hoppas på att bebis inte blir större! Men viktuppgång och magstorlek behöver väl egentligen inte säga så mkt.

Sonaten: Alltid ska väl folk ha nåt att säga eller kommentera när det gäller magen... Jag får höra precis motsatsen. 
  • Myrizz
    cindy03 skrev 2013-06-07 16:37:02 följande:
    Nu har man varit på tul bebis har inte vuxit som den ska de sista 2 veckorna så att läkarna beslutade att imorgon bitti så sätter dem igång förlossningen.

När är det du är beräknad egentligen?
    Spännande att du blir igångsatt redan imorgon.  
  • Myrizz
    cindy03 skrev 2013-06-07 20:19:31 följande:
    Beräknad till på måndag så det är en fullgången bebis
    Så skönt att bebis kommer ut nu då så du kan ha bättre koll själv!
    Jag har bara fått vara på ett tul, men har som varit ett orosmoment det där med bebis tillväxt eftersom magen växt dåligt/stått still periodvis. Skapar ju en del oro.
  • Myrizz
    a dream within a dream skrev 2013-06-10 11:13:12 följande:
    Hur länge kan ett igångsättningsförsök pågå? entrupp.blogg.se - detta är det sjukaste jag upplevt. Och fyfan vad jag ALDRIG kommer att vänta barn igen! Tack NUS för att ni förstört detta

Men så jobbigt!! Förstår att du är hiskeligt less. Lär väl bli tröttsamt för både kropp och psyke? Blir kanske kejsarsnitt ändå då? När är/var du beräknad?

Jag är nu på bf+1 och har haft förvärkar i två dagar .. regelbundna och oregelbundna, 10-20 min emellan som varade 30-45 sek och igår kväll 30 min emellan som varade 1 min. Sovit nattetid dock. Men så idag är allt som bortblåst.. Märkligt. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~