Inlägg från: lovea01 |Visa alla inlägg
  • lovea01

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)

• lovea01

Elfwinter84- Grattis till lillkillen! :) skönt att allt gick bra för er fastän det va så tidigt. Hoppas att han snart kan andas själv och slippa värmesängen. Hur länge behöver han ligga kvar? Hoppas allt går bra i fortsättning och lycka till! :)

• lovea01

Sagolina- Jag har oxå nu dom senaste dagarna kännt av ett tryck nedåt, inte som förut utan nu får jag liksom stanna till ibland när det trycker o svider där nere. Ibland när jag böjer mig så känner jag även typ som att bebisens huvve trycker på o det gör ont. Efter igår när jag i mannen hade myst så har jag samma som du kännt obehag i bäckenet som typ molvärk som sitter långt ner och ont där inne hela tiden, känns lite irriterat typ vid tappen. Verkar som att dom flesta här tror på uvi så nu blev jag med orolig, men har inte ont när jag kissar. Är dock väldigt dålig i magen och kissar även jag oftare nu men tror det är pågrund av trycket av bebisen kanske... Har aldrig haft uvi så har ingen aning om vilka tecken man ska oroa sig för?

• lovea01

Jag kan tillägga att jag har haft illaluktande flytningar i nu ca 2 veckor oxå, det är dock inte svamp. Vad kan det bero på? Eller är det normalt? Köpte iallafall sån medicin från apoteket som ska återställa ph balansen i underlivet så får se om det hjälper... :/

• lovea01

melikeyOu- Jag har oxå ont i blygdbenet men tror det beror på foglossningen men ibland liksom hugger det till när bebis trycker på och det känns lite obehagligt när man går oå toa det känns liksom ömt där inne och tappen känns irriterad oxå nu i typ 3 dagar. Har oxå molande värk nere i magen och känner av det där nere oxå. Har oxå varit dålig i magen nu ett bra tag, ibland gör det så ont i magen typ som magknip och det spänner i hela magen och så hemskt illamående på det, kan vakna av detta ibland mitt på natten vet inte vad det beror på... Men detta kan ju va att tappen håller på i mogna kanske ich eftersom du fick en slemklump på pappret så är det nog slemproppen, den kan ju återbildas säger dom flesta men det kan ju även va nåt oå g, med 1:an så gick slemproppen efter samlag ich efter det ihållande mensvärk som ökade hela tiden så man vet ju aldrig :)

• lovea01

Hea- Jag har oxå börjat få förvärkar, molar i hela magen och ryggen och där nere med. Mycket tryck neråt av bebis oxå och ibland gör det riktigt ont. Känner igen det där med att inte kunna gå typ, fullt med molande i magen och den blir stenhård ich bebis trycker på så jag tror han är fixerad nu oxå det känns så, går ibland som en anka pågrund av trycket och känns ibland nästan som det är nåt på g :) men kommer nog få gå med detta ett tag till tror jag. Oftast så kommer det onda i och med att man varit i gång ett tag eller efter promenad och liknande...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~