Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ja! Naturlig känsla iallafall. Man är försiktig med att ropa ut det. Minns hur jag kände över alla mag/ul bilder på Facebook och den där "jag är gravid i v.23" appen som alla har där. Så varje vecka blev man påmind 3-4 gånger att man är misslyckas av folk med den appen.
    Därför jag bestämt att inte vräka ut sånt. Det finns barnlösa överallt. Visst kommer nog visa någonting någon gång men inte som en konstant påminnelse till de som varit i min/vår sits.

Minns värsta samtalet i barnlösheten. Mamma ringde och sa "jag berättar nu så du inte ska se på Facebook sen" och sa att en släkting vi träffar ofta fick reda på att hon var i v.22.. Hon hade tänkt kolla hur långt gången hon var och boka abort (de planerade absolut inte barn) men det var för sent. Första gången jag bröt ihop över det.

Men nu är hon en toppen mamma och så fort jag fick se bebisen (innan jag blev gravid) så släppte avundsjukan liksom.

Det är ingen lätt väg att traska!
    Kul att ni lyckades till slut! Fick ni hjälp eller blev det naturligt? :)

• AlexandraViberg

Åh jobbig sits! Man kan inte tro att folk inte vill ha plus!! Vad skönt! Vi behövde äggledarspolning och antibiotika mot min kroniskt inflammerade livmodertapp (hade bakterier som en vägg pga bakteriell vaginos). Tog oss 1 1/2 år och ett Utomkvedshavandeskap så med sista 9 månaderna så försökte vi med en äggledare bara! Plusset kom dagar efter vi skulle fött den bebisen. Vill gärna tro att det är samma själ som kom tillbaka om man får tro på sådant! :)

Fick en mens efter spolningen (på min födelsedag) och den månaden åt vi antibiotikan. Så det var nog tack vare det :)

• AlexandraViberg

Jag har en angel sounds doppler. Skulle vilja testa men vågar inte. Har funderat hela denna vecka.

Ha bakåtlutad livmoder men tycker att jag känt kanten på livmodern nu. Vart höll du dopplern ungefär?

• AlexandraViberg

Ja men precis. V.11 nu bara ju men man är ju nyfiken :P

Har inte läst några instruktioner så vet inte alls. Vore skönt att kunna höra dock. Men kanske blir om nån vecka då :P

• AlexandraViberg

Meoow: man ska ju inte lyssna i flera timmar bara men inga negativa effekter är funnet på fostret. Men man ska ju inte ha den 30 min per dag om vi säger så :P

• AlexandraViberg

Ibland tycker jag att det är ett förbannat under att mänskligheten existerar när vi matar våra kroppar med kemikalier och eftersom det förut var ok att dricka något glas vin till maten som gravid. Mänskligheten producerade friska barn långt innan alla dessa studier men visst finns det mer sånt nu än förr pga ökad teknologi (därmed fler miljögifter osv) och visst tror jag att vårt leverne påverkar våra liv och vår fertilitet som drastiskt blivit sämre med åren. Men, MEN man får cancer av allt också enligt forskare? Snart får vi riva våra hus och alla affärer, bo i grottor och jaga och odla vår mat för att få sinnesro.

Jag tror att forskning snart kommer dra in mänskligheten i en spiral vi inte vill vara i, där allt dödar oss eller förstör. (Man behöver inte forska om ALLT)

Jag väljer därför att gå på sunt förnuft och inte ta alla studier för allvarligt, då mänskligheten onekligen överlevt hittills. Jag (min egen åsikt) skulle inte klara av all information och skulle känna mig rädd och begränsad. Medan andra klarar av det. Så jag förstår er som tar åt sig av forskningen och det är nog bra att vissa gör det, för sin egen skull.

Vi har överlevt hittills :)

• AlexandraViberg

Annafredrika: tur att jag inte hävdar att jag vet bättre då ;)
    Och ja, jag skrev ju detta med fertiliteten. Eftersom jag själv kämpade ett tag så har jag läst i princip allt om det och att infertilitet ökat med tiden, som jag skrev ovan. Miljö aspekten är med i många IVF forskningar.

Men JAG skulle bli galen av att läsa allt. Sen är det ju bra att några gör det!

Smink använder jag inte och hudkrämer sällan. Maken är kock så nästan allt görs från scratchs. Så det är inte så att jag säger att jag väljer att inte läsa och tro på allt för att jag använder och stoppar i mig massa sånt och vill rättfärdiga för mig själv utan endast för att jag tycker forskningar går överstyr och påverkar oss för mycket. :)

• AlexandraViberg

Ska vi gå nakna också eftersom det nyligen kommit fram att det finns farliga ämnen i vissa kläder också? Nä någonstans måste jag vaska bort och dra min gräns men det betyder inte att alla andra måste dra den på samma ställe. Så inget är rätt eller fel :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~