~* Juni Bebisar 2013 *~
Guds gåva till mänskligheten! "Cháteau Muu" kallar vi det hemma.

När vi nu pratar dryck så undrar jag om det är fler som är törstiga? Jag blir lite nervös då jag hade högt blodsocker på inskrivningen (men på glukosbelastningen så såg allt bra ut) och jag vet att törst är ett tecken på diabetes. Men jag har för mig att jag drack mycket under mina andra graviditeter också.
Så var 14:e dag går jag och lämnar urinprov hos bm. Det är inget kul, men är samtidigt glad att dom kollar regelbundet för att kunna upptäcka det tidigt.
Jag är lite sen, men hinner inte med i allt som skrivs här :)
Tänkte inte släppa nyheten på facebook, men har många bra-att-ha-kontakter där som politiker och internationella aktivister som jag bara har känt genom mitt arbete och som inte har någonting med mitt privatliv att göra. Kanske en bebisbild när den väl kommit, men tidigare barn hamnade inte på bild där över huvud taget fören det var dryga två. Många jag har arbetat med har inte ens vetat att jag är förälder.
Däremot vet både nära vänner, och efter mellandagarnas och ledigheternas "träffar" av människor vet många bekanta också eftersom det syns på mig. Så personer jag sällan träffar (bara någon eller några gånger per månad) ställer frågan "och hur går det med graviditeten?" pga att det inte går att dölja längre (om jag inte har vinterjacka på mig såklart, men det har en sällan inomhus :))
Alexandra: du beskrev en känsla precis vid naveln. Ungefär som man får en stöt på sidan om den. Precis så får jag också ibland, men har inte kunnat beskriva känslan. Tack!
Gör inte alls ont, men man reagerar ganska starkt ändå då det känns en aning obehagligt.
MissMe83: jo du det där med att vakna så fort man vänder på sig pga. foglossningssmärtor känner jag igen. Har haft så i flera veckor nu, Skitdrygt! För mig då värker det mellan benen och jag kan vakna av bara värken utan att jag. Vänder mig. Den sista veckan har jag sovit som en kratta. Dels pga. foglossningen men också pga att jag måste springa på toa hela tiden.