Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

ThereseJohansson skrev 2012-12-20 21:58:41 följande:
    Sista arbetsdagen imorgon och sedan ledig 2v så börjar jobba den 7/1 då vi även ska på RUL, lär kännas som den längsta semestern någonsin :)

Alexandra: Försök skaka av dig hans anklagelser..lättare sagt än gjort men det är ju han som gör bort sig! Låt han inte "komma åt dig" för det är han ju uppenbarligen inte värd...
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Har inte haft huvudvärk på tre dagar! Tror hcg blivit så pass lågt igen att det förhoppningsvis gått över? Fick det ju i v.7-8 och från nu ska det generellt vara lägre än då! Har mått så bra att jag blev rädd igår att något var fel! Men tickelitackeli där inne :P

• AlexandraViberg

När jag ligger är den hård längst ner och en bit upp. Sen när jag står ibland längst ner men resten av magen är lite mjukare. Var relativt tränad innan. Man såg inga muskler men likväl rätt "rak" mage.

Beror ju som sagt helt på kroppsform och egna förhållanden. Alla graviditeter är olika :)

Andra barnet här. Dottern fyller snart 6 och jag är nu i slutet på v.16.

• AlexandraViberg

Ja sen säger jag att det beror mycket på VART man bor. Vi har en nyrenoverad bostadsrätt 4 min gång från centrum med 4 rok. Hyran är 3200 nu efter höjningen. Innan 3048. Men i ex Stockholm existerar inte det! Den summan får man knappt en etta för liksom!

Så är glad att vi bor i en lite mindre stad. Förvisso kostade 3.an jag hade innan 4500. Men betydligt billigare att köpa istället. Med lån ligger vi nu på samma som med den lägenheten och den var utan lån..

Så vi har ju tur så att säga! :)
    Skulle aldrig betala 6000 för 4 rum, då skulle barnen få dela! (Jag vaknar väldigt lätt av barn så får ingen sömn när vi delat med dottern när hon var mindre eller när vi är bortresta)

• AlexandraViberg

Dottern var hos sin pappa och hade väl lite jul eller så eftersom vi bestämt att hon är med oss på jul varje år. Nåväl, vi har länge haft problem med deras sköljmedel som är parfymerat. Men nu hade han tvättat en vinternössa som täcker kinderna och knäpps under hakan. Och vi var tvungen att hänga ut den. Luktar så starkt att det kändes i hela lägenheten och gav mig huvudvärk.

Är detta något man kan säga åt honom att tänka på (allergiframkallande med för starka parfymer och jag är allergisk mot massa saker och har astma så känns som att hon är i farozon även fast hon inte blivit allergisk hittills) eller är det fånigt?

Är samma sak varje gång hon kommer därifrån. (Kanske därför han tycker att hon luktar när hon varit här som jag berättade häromdagen, för att hon inte är dränkt i parfymerade kläder!!!)

• AlexandraViberg

Ja det är sant men efter hans lilla påhopp verkar det inte spela någon roll hur man tar emot saker. Men kanske blir värre åh andra sidan. Men vi måste verkligen hänga ut sakerna.. Sanslöst stark doft.

Får fundera om det är värt fighten!

• AlexandraViberg

Längtar till jul ändå, för att få berätta för min Lill strumpa! Hon ska få en storasyster tröja och så får vi hjälpas åt att läsa vad det står och tadaaa!

Har tänkt försöka rigga upp så man får det filmat, oavsett reaktion kan det ju vara kul att ha kvar. Men hon älskar och fascineras mycket av bebisar och vill gärna bli storasyster så hoppas på en fin reaktion men är medveten att trots att hon vill ha syskon så kan faktat att det nu blir verklighet vara lite skrämmande också!

Tur vi vaknar hos mamma och berättar där så blir det ledsam reaktion så finns det massa julklappar iallafall :P

• AlexandraViberg

Em77: kul! Hoppas det! Men tänker artist förbereder mig på motsatsen ifall att, man vill ju inte bli tagen på stolen om det händer :)

• AlexandraViberg

Men vad alla tränar! Jag spelade i ett innebandy damlag innan, vi hade fys där med såklart men jag hatar gym och har inte disiplin nog att göra något hemma. Och innebandy är ju livsfarligt nu! Slutade på en gång! Hade inte kunnat träna heller om jag velat, har ju mått fruktansvärt tills denna vecka!

Nåväl, kanske kan börja simma sen. Finns tyvärr inte mycket gravid anpassat här, om ens något..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~