Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

angående amning så är det så självklart för mig. jag har ammat mina barn tills 18 mån å sonen som blev 2 i augusti ammade  jag typ till då.. han ville inte sluta så då fick han tutte.. han fick bara lite på kvällen på slutet.. ingen av mina barn har velat ha välling. Med första barnet krångla amningen i början å det blev att ta till modersmjölkersättning ett tag... lånade hem amningspump å vipps så kom amningen igång jättebra.

var lite krångligt me andra barnet också.. gjorde ont mm men jag gav det tid  och sen så nä det rann till så spruta mjölken ur tuttarna.
    men ja är inställd på att det gör ont i början och att det tar tid innan allt funkar. 

• Madelen21

Stinsen: Ja jag har börjat få ont i revbenen fast bak i ryggen ibland om jag har gjort nåt ansträngande för mycket... fick så jäkla ont igår så ja bara satt här å va helt matt å d gjorde riktigt ont :( har börja få så ont i benen också, tror d kan ha å göra m mina åderbråck.. har åderbråck på hela vänster ben på insidan och mellan benen :(

• Madelen21

louise1983: fick ni oxå hem ett brev på posten om amning?
    jag fick det men valde bort den då det är mitt 3e barn och jag vet redan hur allt funkar mm.
    angående järn så äter jag niferex 1 var tredje dag. första gången mådde ja fruktansvärt illa å blev nästan spyfärdig. men ja har bara tagit 2 st.. ska till bm 19 feb. louise1983: har du karin som bm? 

• Madelen21

Ringde min bm nyss å skulle höra lite om åderbråck å tyckte hon var så stram mot mig denna gång, kände mig illa bemött faktiskt.. när ja prata m hon sa hon nu får du ursäkta men nu måste jag svara i en annan telefon men vi ses snart..... gaah,,,, snart.... har tid den 19e :/

• Madelen21

solrosen82:

tyvärr har den bm jag hade innan slutat för hon bodde i falun å jobba i mockfjärd å det är x antal mil att pendla så hon fick jobb på sin hemort och sluta därför mkt synd.. den andra bm som va bra gick i pension nyligen... jaja bara gilla läget å hoppas d va en engångs grej.

• Madelen21

happymom: d roliga var ju att hennes telefontid är 9.30-10 .... ush... jaja...
    orkar inte bry mig om d mer nu :)

• Madelen21

solrosen82: ja jag hoppas det.. .ska inte dit förens 19 februari.

åå våran syskonvagn har kommit idag så min sambo ska få hämta ut den när han kommer hem... å jag ska ge mig på nåt så stort som att göra pannkakssmet å steka pannkakor... det brukar  sambon annars få göra... men idag ska jag testa fick lov å ringa å fråga vad han har i smeten så jag inte misslyckas :) 

• Madelen21

oj oj oj... jag kommer att få bada i vassen i sommar... mina cravings är enorma...
    igår bakade jag en budapest stubbe bara för att jag är så sjukt sugen... sambon åt en bit å så fick vi främmande som smaka en bit å barna varsin bit.. resten åt jag upp själv :) nu ikväll  baka jag en rulltårta å skar skivor och hade på grädde å strössel.. nu hörde jag ordet tunnbrödrulle å blev sjukt sugen men hade inga såna saker hemma...  lika bra kanske :) 

• Madelen21

maravillhosa: min bäbis är oxå väldigt rörlig och livlig. mest på kvällen.
    å extra livlig blir han när mamma äter massa gräddbakelser hela tiden.. då bökar han på extra mycket :) 

• Madelen21

kickilina: ja jag kommer använda enkelvagn också tex för att sova i men även vid kortare promenader mm. har ståbräda också så.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~