Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

SunnaLiv skrev 2012-12-27 20:39:16 följande:
    Sen måste ja rekomendera BärSjal i början speciellt,finns Inge bättre än att bära bebis i sjal,sååå mycket bättre än bärsele.O eftersom vi får på sommaren är det hur mysigt som helst att bara stoppa ner bebisen i sjalen när man ska nånstans :) perfekt att amma i med!
    Funderar på en sjal, något speciellt märke du rekommenderar?
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Friiidaaay: Haha, jag försökte också plugga med första.. Mina nuvarande studier har jag lagt så de slutar i maj! Gör med andra ord inte om det.. Är glad att de höjt lägsta nivån från 180 till 225. Blir lite extra i månaden :P

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-27 21:44:56 följande:
    Ja herregud säger jag bara! Men jag höll i studierna, sen om det var värt det vet jag väll inte Tungan ute Denna gången har jag med lagt studierna så de slutar sista maj, sen tänker jag inte läsa igen på ett litet tag ;) Ja det förstår jag att det gör en liten skillnad iaf. Jag hann precis få fast tjänst innan jag fick pojken, så det var lite tur :) Vad är det du läser för något? 
    Jag gick gymnasiet så jag sket i studierna och pluggade det året jag var borta parallellt när jag kom tillbaka igen :P

Ja mina låg på 31 maj, men eftersom jag kanske snittas är det lite dumt, har ju BF 10/6 och KS sker ju oftast 14 dagar innan ungefär, så det blev konstigt. Så fick lägga dom en vecka tidigare och sen ska jag plugga så de är klar tidigare också. Jag vill egentligen jobba, men finns inga jobb här, haft ett jobb som ekonomiassistent och det är det jag vill jobba inom. Så nu har jag helt enkelt pluggat massa olika ekonomikurser.

Löneadministration, redovisning, affärsjuridik osv.
  • AlexandraViberg

Solrosen: Blir begagnad för oss också! Eftersom dottern inte gillade vagnen alls så vill vi inte lägga ner flera, flera tusen på en ny vagn..

• AlexandraViberg
    Solrosen82 skrev 2012-12-27 23:43:13 följande:

Finns massor av fina begagnade vagnar. :) Vi köpte ny till första barnet så jag har gjort det en gång och det räcker. Kom på att vi kunde köpa en jättebillig vagn också som vi kan ta ut till sommarstugan. Då slipper vi ta med vagnen i båten varje gång vi ska dit. :)

Det låter ju jättebra! Roligt att få se lite mer av bebisen. Är som tur var ledig hela nästa vecka så det finns utrymme till att vila ;)
    Ja absolut! Fick en av en i dåvarande sambos släkt som var så gammal så det var sånna där vita däck! Bytte ut dom mot luftdäck och då vart det en helt ny vagn. Funkade kanon! Grön med vita prickar! Haha! Var 17 år och tog det man fick! Köpte sedan en på tradera som var betydligt finare som jag sålde... månaden innan jag plussade! Men men, ville ändå ha en ny, vart less på att se den efter över ett års försök. Så har bara haft begagnade vagnar!

Förutom en resevagn som jag köpte på rea på babyproffsen, den är fortfarande kvar också. :)
  • AlexandraViberg

Jag köper mest vanliga kläder fast i bra modeller. Typ tröjor, vanliga i bomull fast lite längre, så de nästan är som klänningar när man inte är gravid! Har dock köpt ett par byxor och strumpbyxor i mamma format!

Sen så har jag beställt både sån man sätter fast i knapparna för att kunna ha sina egna byxor längre samt en typ tröjförlängare eller vad de heter så man kan ha vanliga tröjor lite längre :)

• AlexandraViberg
    em77 skrev 2012-12-28 21:23:41 följande:
    Har inte köpt ett enda mamma plagg till ngn av dom två tidigare graviditeterna. Även om jag har haft vikt uppgång på 25 kilo. Har oxå spm dig Alexandra kört på bra modeller på tishor å tunikor samt långa linnen under å snodd i jeans linningen. Just nu passar dr.denim bra då dom e mega strechiga.
    Precis, köpte inget med dottern, gick förvisso bara upp 6 kg, men det verkar ju funka på mer uppgång också då?! :)

Låter ju bra! Dessutom kan man ju ha kläderna sen :)
  • AlexandraViberg

Kan man få ensidig foglossning?

Idag fick jag väldigt ont på vänster sida, typ bak på rumpan/svank och mot sidan av höften, fast inte riktigt så långt upp som på höften utan en bit ner.. Gör verkligen ont där nu och har varit så nån timme..
    Känns konstigt att det bara är på ena sidan och funderar på om det är foglossning eller något annat?

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 20:22:34 följande:
    Vad har ni tjejer för erfarenhet av angelsounds..? Jag är såååå sugen på att skaffa mig ett, men törs inte riktigt eftersom jag är så förbannat nojjig..
    Lyssnade i v.14 och hittade direkt! Lyssnade häromdagen också eftersom mina symptom varit borta ett tag. Bra att ha om man vet att man inte kommer att nojja sönder om man inte hittar det.

TantS: men konstigt att det bara är på ena sidan men det är väl kanske som det ska :P

KUL! Kände något jävligt hårt också igår men vet inte om det var det eller något annat.

Har knäppt till två gånger när jag andats in, funderar på om det är mitt snitt, för det var i höjd med det båda gångerna och det gjorde lite ont samtidigt..
  • AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 20:38:09 följande:
    Alexandra - Vad skönt att det gick fort att hitta! Det är väll just det jag är orolig för, att om jag inte hittar dom så kommer jag börja grina eller något annat dumt.. Kanske kan få min BM att lyssna om jag ringer henne. Risken blir nog att jag missbrukar den där jäkeln. Men samtidigt om man hittar, så kan den kanske ge en lite lugn.. Jag vettefasen alltså :P
    Ja alltså risken är ju påtaglig, jag hittade inte i v.13 men var medveten om att det var lite svårare då och nu senast hittade inte maken det (han vågar inte trycka riktigt) men jag hittade på en gång när jag vinklade dopplern. Men jag såg att han vart riktigt orolig där under tiden.

Men vilken vecka är du i? Tror bebisen börjar ha svårt att "gömma" sig för dopplerna nu. BM sa att dom inte lyssnar förrän v.18 då de i princip alltid hittar.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~