Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Välkommen alexandralochlillal :)
    Som sagt, alla är gravida här, finns en länk i TS till en bf-lista du kan skriva upp dig på om du vill, där får du även lite koll på när andra har bf :)
    Jag är i vecka 6 nu (5+4 eller 5+5 beroende på vilken app/sida man kollar på :))

• Valborgs

Grattis lino83 och välkommen hit :)
    Har inte heller några direkta symptom, önskar att det kommer snart så man känner att det är på riktigt :)

• Valborgs

Haha lino, skulle tro det oxå :) men lite symptom har jag väl iofs lite trött, frusen och ständig feberkänsla, men det kan lika gärna vara för att jag sovit dåligt :)

Är rätt glad över att jag inte har något illamående eller stenhårda bröst som jag haft i tidigare graviditeter :)

• Valborgs
    lillina: Vi behöver oxå syskonvagn, men tycker donkeyn är alldeles för dyr för min smak även om den verkar väldigt bra.
    Haha, mammabyxor används här oxå nu, men syns ju tidigare om man fått barn innan.. här är det mest att jag mår illa om det är något som sitter åt för mycket :)

Kolbodatjej: Vad skönt att allt såg bra ut, har du blödit något mer då? 

SunnaLiv: Välkommen hit :) Vad kul att vi är några stycken som får tätt mellan barnen, men mellantös blir 10 månader idag. Tror inte det är någon fara att amma när man är gravid, men berätta gärna vad din bm säger :) 
  • Valborgs

Gorek86 och Blåbärssaft: förstår vad ni menar, jag fick nästan panik när jag plussat med yngsta. Min äldsta var då 10 år och jag hade innan mer eller mindre bestämt att det inte skulle bli några fler barn.

Tills en dag då jag och sambon bestämde att vi ville försöka. 2 veckor senare var jag gravid. Det var en redig bergochdalbana av känslor i början och förstod inte alls hur jag skulle klara att börja om.. Pratade med BM om det flera gånger och hon sa att det är väldigt vanligt att man får såna tankar, även om man planerat det och väntat länge så kan det komma.
    Men man växer in i det hela tiden :) det här är nog första graviditeten jag verkligen njuter i början, trots att det händer att man funderar på hur det ska gå med 18 mån mellan barnen, men man fixar ändå det mesta :)

• Valborgs

Min BM ville inte lyssna på hjärtat innan v 25, jag var bara några dagar innan då jag inte känt bebisen och undrade om vi kunde lyssna. Fick tjata lite, men fick tillslut. Hade tankar på att köpa en angelsound förra gången, men blev aldrig av, men nu tar det emot eftersom BM ville vänta så länge senast.

• Valborgs

Bra start på morgonen idag :) bara av att inte ha ätit godis och försökt gå en kort promenad per dag har jag gått ner 2,2kg sen i lördags ;)
    Har mycket att ta av iofs, men försöker äta rätt och röra på mig nu när jag har en till att tänka på i magen, enligt BM är det inga gifter som bildas om man går ner på rätt sätt. Har fått rekommendationen att gå upp max 6kg under graviditeten och allra helst ingenting, vet inte hur det ska gå. Men är väl bara kämpa på.
    Hur mycket tränar ni? Har funderat på att börja på gympa-pass, men får kroppen en chock när man inte tränat det på måndag år? Har knappt rört på mig alls mer än promenader och simning..

• Valborgs

Ännu har jag inte märkt något av blödigheten, men senast grät jag över allt! Och efter förlossningen var det hemskt, kunde börja gråta bara någon frågade hur jag mådde ;)

• Valborgs

Hazel87: välkommen hit :) här kommer det bli 18 månader mellan minsta tjejen och pyret i magen, så känner mig oxå lite nervös. Men tror det blir toppen, jobbigt i början säkert, men man får nog tillbaka det sen. Vi är ett gäng här inne som får tätt iaf, har svårt att hålla isär alla just nu bara ;)

Vi kanske ska skriva in på bf-tråden när ev syskon är födda oxå? :)

Välkomna till alla er andra nya :) så underbart med så många juni-bebisar :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~