Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ja fantastiskt! Fick ropa in maken som faktiskt han kände också! Ska alltid gå kissnödig hädanefter! Haha! Känner alltid livmodern mer då och högre upp, så det var nog därför det kändes så tydligt nu! :D

Åh vad lycklig jag känner mig! Detta trodde jag inte när jag som vanligt fick mensen i september på min födelsedag t.o.m.. Men sen kom den inte mer! Längtar till att få skicka tack kort till kliniken på bebisen så den får hänga där med de andra på väggen i juni :)

• AlexandraViberg

Kände mig lite smålöjlig som låg och grät, men allt känns så overkligt fortfarande :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    Mjj83l skrev 2013-01-02 12:06:34 följande:
    Brukar vara det bästa "måttet" vad liknande ligger i pris på blocket
  • AlexandraViberg

Tänkte på det, angående RUL och att bli flyttad. Känns som att det inte kommer hända för oss, vissa blir ju fasen flyttade veckor, förstår inte hur det går till, majoriteten plussar ju på bim och då måste ju ägget fäst ungefär en vecka innan i regel, med undantag såklart.

Jag får alltid positivt äl test dag 15, så äl blir dag 16. (28-30 dagars cykel)
    Jag plussade 9 dagar efter dag 15 när jag brukar ha äl. (tog inget test den månaden men har fått positivt på dag 15 i 15 månader så..)

Ägget måste då fäst tidigast äl+5 och senast äl+7 för att hinna göra utslag på äl+9.

Så oddsen att bli flyttad för oss är ju inte så stora. Om jag blir flyttad en vecka eller två lär jag snarare bli orolig att barnet inte växer som den ska eftersom jag vet när jag har äl och att jag plussade 9 dagar efteråt.

På vul i v.7 så ville han flytta mig två dagar och det kan jag gå med på, men påstår de på RUL att jag ska flyttas mer än en vecka då kommer oron komma. :P

Någon som varit med om att man blivit flyttad fast man är stensäker på när man blev gravid?
    (är även säker på att ägget fäste på dag 6 eller 7 eftersom PMS försvann på dag 7)

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2013-01-02 12:36:34 följande:
    Vi kommer vara i v. 18+4 den 31 januari enligt min beräkning :) Hoppas också att de inte flyttar oss för mycket, eftersom det skulle innebära att bebisen inte vuxit som den bör. Nu såg vi ju den i början av v. 13, men ändå så kan jag komma på mig själv med att tänka att det kanske inte finns något kvar där inne vid RUL. Som om den skulle gå upp i rök Tungan ute
    Ja vår var på dagen exakt rätt stor på vul i 12+0. Så det känns ju bra!
    Sömntutan skrev 2013-01-02 12:30:17 följande:
    Jag är väldigt osäker på när jag hade ägglossning när denna bebbe kom till. Hade testat med stickor innan, men inte denna månad. Blev så stressad av alla test hit och dit att jag tror att jag låste mig totalt. Jag har dock en känsla av att jag kommer bli flyttad ca 1 vecka då jag inte plussade förrän på BIM+7. Å andra sidan har jag förstått att RSFUs test behöver en större mängd htc än vissa andra och de var de testen jag använde. På onsdag för jag veta .
    Ja då är det ju möjligt! Ja, testar de från 50 eller? :)

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2013-01-02 12:56:03 följande:
    Våran har också vart i rätt storlek på vul & kub. Så *peppar peppar* så ska den väll växa på sig till rutinultraljudet med :) 
    Ja det är nog ingen fara då! Min har följt på alla tre vul förutom i v.7 där de ville flytta två dagar framåt, alltså att jag var på 6+6 istället för 6+4. :)
  • AlexandraViberg
    Sagolina skrev 2013-01-02 13:01:51 följande:

För oss har BF flyttat en hel del, eller varierat...
    Enligt senaste mensen är det 10.6, enligt ul i v8 16.6, sen tillbaka till 9.6 vid ul i v12 och vid ul i v16 varierade måtten från 9.6 till 13.6.... Har oroat mig en del över att vi "flyttas" hit och dit, speciellt då det blev olika datum på ett och samma ul beroende på vilken kroppsdel de mätte.

Hoppas på att allting skall se bra ut 22jan och att datumen då stämmer! 

Ja jag förstår det! Lite det man är rädd för! Hoppas att det bara var svårt att mäta dessa gånger och att den på rul är lättare att mäta och att allt ser bra ut :)
    Sömntutan skrev 2013-01-02 13:04:20 följande:
    Ja de är från 50 som jag har fattat det.
    Ja, jag tror det jag med! Har bara använt det en gång och då var det negativt så, har ingen personlig erfarenhet men hört mycket dåligt om rfsu så.

• AlexandraViberg
    Hjärtat3 skrev 2013-01-02 13:07:15 följande:
    Jag kommer nog inte bli flyttad mer än någon dag tror jag. Hade stenkoll på ÄL och skrev ner när vi hade mys så jag är 99% säker på vilken dag liten blev till. Glad

Skulle ringa och boka tid för RUL idag, men så klart hittar jag inte lappen med telefonnumret, o när jag väl hittade det på nätet så va telefontiden slut. Ytterst irriterande! 
    Nä, jag blir väldigt förvånad om vi blir flyttade mer än max två dagar, plussade ju tidigt och har alltid äl samma dag så. Om inte äl för första gången på 16 månader flyttade sig just denna månad :P

Nej så jobbigt! Är glad att vi bokade på inskrivningen, för det är bm som bokar allt sånt här! :)
  • AlexandraViberg

Rufsi: ja då plussade ni precis när ägget fäst isåfall. Det brukar fästa på dag 7, men man säger att det fäster mellan dag 5 och 10! :)

Några dagar köper jag men inte när det handlar om veckor om man inte plussade sent :)

Alicantina: kul med en tjej! :D

• AlexandraViberg

Alltså idag måste den blivit exakt tillräckligt stor för att buffarna ska kännas! Helt sjukt vilket gråtkalas vi har här idag :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~