• MalinEddie

Var sov era barn när de var nyfödda nattetid?

Vi valde att ha barnen i vår säng som nyfödda. Det underlättade amningen för min del och kändes rätt helt enkelt att ha dem så nära som möjligt. Senare märkte vi vad de trivdes bäst med och då anpassade vi oss givetvis vilket innebar att vi fortsatte samsova med ett barn, det andra gick över till att sova i vagnen i vårt rum där han sov bäst. Till en början, innan vi visste vad som fungerade bäst, kändes det rätt att ha dem i vår säng. Det var vårt första val. Hur var det för er? Varför valde ni som ni gjorde?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var sov era barn när de var nyfödda nattetid?
  • Queenie70

I vagga brevid min säng.

• Queenie70

I vagga brevid min säng.

• Butterscotch

Jag har samsovit med båda barnen, främst pga bekvämlighetsskäl men också för att det är så galet mysigt.

• hannis

Vi hade vår son i spjälsäng precis bredvid vår säng som nyfödd. Han sov väldigt bra på nätterna och jag behövde oftast bara amma en gång/natt. Ingen av oss kunde sova med en nyfödd bredvid oss eftersom vi var rädda för att kväva honom. Från 10 veckor ålder sov han hela nätterna utan amning. Från att han blev 4 månader ungefär började vi samsova och från 6 månader till 10 månader nattammade jag många gånger per natt.

• julimam

I spjälsängen bredvid våran säng, han vaknade för amning 1 gång per natt och sov sedan jätte bra.

• Tuffen

I egen säng i eget rum från dag 1. Det har funkat ypperligt! Ettan ammades ej, tvåan ammades i över ett år. 

• SunnivaW

Spjälsäng bredvid vår säng från dag 1

• Mercurialis

Som nyfödda har barnen sovit bäst i sin egen säng i vårt sovrum.

Samsovning har vi börjat med senare. Första barnet var omkring 2,5 år och andra barnet var 1 år. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Var sov era barn när de var nyfödda nattetid?