• Namnam

Har ni Veckomatsedel? Snälla dela den Här!

Vi vet alla hur lätt man fastnar i ett fåtal rätter man lagar om och om igen det göt iaf JAG
    Har kommit fram till att veckomatsedel är ett bra verktyg att styra upp vardagen men mitt problem är att komma på olika maträtter att fylla den med.

Så snälla kan ni inte dela med er av era veckomatsedlar?
    Finns nog fler som behöver inspiration Skrattande

• Svar på tråden Har ni Veckomatsedel? Snälla dela den Här!
  • tiso 85

Vår vecka ser ut så här, dock bara mån till tors än...

Mån- Korvstroganoff, pasta

Tis- Nasi goreng

Ons- Potatismos, lax, skagen

Tors- Fläskpannkaka

Kanske lite vanlig o tråkig meny men vissa veckor blir det ju tyvärr det!             

• Imaan

Hur gör du nasi goreng? Sen undrar jag om folk inte vet att det finns en knapp som heter LÄGG DENNA TRÅD I FAVORITER eftersom de postar tomma inlägg.

• 1464

Och vart finns den knappen i mobilen...?

• canviva

Har precis skrivit klart veckans matsedel för att åka och handla imorgon.

Mån: Kyckling, broccoli, ris med limesås

Tis: Köttfärs, zuchini,färska tomater med pasta o riven ost  

Ons: bjudna till svärmor men annars hade jag kanske gjort raggmunk med bacon och rivna morötter

Tors: Panerad fisk, spenat, potatis o dillgräddfilsås

Fre: Barnen hemmagjord pizza, vi vuxna ruccola, rödbetor, getost och pinjenötter o bröd i ugn

Lör: Fläskfilegryta med kryddkorv, oliver, paprika, syltlök o champinj o matlagngrädde med ris och sallad

Sön: Lax på spenatbädd med riven parmesan o matlagngrädde i ugn med bulgur och sallad   

lunch lör o sön: korv m bröd en dag och parisare en dag 
    Barnen får snacks på fre kväll och godis på lör samt att jag gör efterrätt, äppelpaj o vaniljvisp på sön.
    Barnen äter flingor o mjölk med skivad banan till frukost och jag ser till att de äter en frukt efter maten varje dag (clementin är favvo just nu) mellis mackor med pålägg (har leverpastej, skivad kalkon/korv och ost för det mesta)

Hoppas ngn mer skriver och ger tips, TS vill du ha mer utförliga recept på tex grytor och så?  

• Namnam

Canviva Tack!

Älskar grytor och tar mer än gärna del av dina recept!

Svar på tråden Har ni Veckomatsedel? Snälla dela den Här!