Tidig sammandragningar - vad göra?
Hej,
Jag skulle vilja ha era tankar och råd om sammandragningar.
Jag är gravid i vecka 21, mitt tredje barn.
Jag har aldrig förr haft problem med tidiga sammandragningar men nu är det som att jag har fått det jättetidigt och börjat känna av problem med det.
Gick från bilen in till jobbet idag 25 m kanske och fick stanna för det känns så obehagligt gör lite småont.
Jag har två barn 4 och 7 år som kräver sitt, jobbar, hus med allt vad det innebär så det är svårare att vila jämt. Jobbar dessutom heltid just nu.
Har svårt och koncentrera mig på jobbet och känner mig så himla villrådig.
Prata med min BM tidigare idag så jag har fått en tid hos henne på torsdag, men sen å andra sidan så sjukskriver inte hon om det är det som behövs. Känns som de sitter i och kommer ofta.
Vet inte vad jag ska göra, jag har ju lång tid kvar på min graviditet och vill eg inte bli sjukskriven, har läst att försäkringskassan ofta inte godkänner sjukskrivning pga sammandragningar heller. Men jag vill inte riskera mitt barns hälsa. Borde vila mer men det känns som en omöjlighet just nu. Känner mig extremt stressad av allting.
Vad är era erfarenheter, kan ni ge mig råd vad jag ska göra. Vill eg bara hem nu och lägga mig i min säng..