• ILS

Lätt utvecklingstörning!

Hejsan!!
    Jag har ett barn som är lätt utvecklingstörd och sen har han något mera men håller på utreda han så!!
    Men skulle varit skoj att få komma kontakt med andra föräldrar som går gjeomn detta med så!!
    Hoppas på svar
    Ingalill
  • Svar på tråden Lätt utvecklingstörning!
  • Natali84

Vår tjej har också utvecklingsstörning har inte fått svar på vilken grad än själv tror jag mellan-svår. Med tiden fick hon fler diagnoser. Ju äldre de blir ju lättare märks de nog

23/10,07-Nicole , 22/3,10- Antares , 17/11,11-Sophie
  • Natali84

Hon var ganska normal så fast allt kom senare som att krypa sitta stå mot möbler. Plötsligt tog de stop . Hon har knapt utvecklats något senhon ställde sig upp. Har aldrig lärt sig gå. Nu är hon 5 och ligger i bebi nivå stoppar allt i munen. Men de tog 2 år innan vi fick utvecklingsförsenad när hon var 3 utvecklingsstörd. Fortf ingen nivå.

23/10,07-Nicole , 22/3,10- Antares , 17/11,11-Sophie
  • ILS
    Knackamackadam skrev 2012-10-08 18:14:04 följande:
    Får jag fråga hur det har märkts/märks på era barn? Hur såg det ut när de var mindre?
    Ja på min son märkte dom det när han skulle göra 3 års kontrollen har ville inte göra något allt då blev vi skickat tll barnläkare så börja utrednigen där!! Men i dag har fått diagnos utvecklingstörning men det är något mera som stör tills han system! Sen när han var liten sen på att gå krypa sätta sig upp med mera!! Har du barn med något med utvecklingstörnig eller??
  • ILS
    Natali84 skrev 2012-10-09 14:32:16 följande:
    Hon var ganska normal så fast allt kom senare som att krypa sitta stå mot möbler. Plötsligt tog de stop . Hon har knapt utvecklats något senhon ställde sig upp. Har aldrig lärt sig gå. Nu är hon 5 och ligger i bebi nivå stoppar allt i munen. Men de tog 2 år innan vi fick utvecklingsförsenad när hon var 3 utvecklingsstörd. Fortf ingen nivå.
    Oket men håller ni utreda eran dotter`` är det en hjärsnkada hon har eller?? men det verka vara jobbgt för er så men skrv om du vill!1
  • Knackamackadam
    ILS skrev 2012-10-10 12:00:13 följande:
    Ja på min son märkte dom det när han skulle göra 3 års kontrollen har ville inte göra något allt då blev vi skickat tll barnläkare så börja utrednigen där!! Men i dag har fått diagnos utvecklingstörning men det är något mera som stör tills han system! Sen när han var liten sen på att gå krypa sätta sig upp med mera!! Har du barn med något med utvecklingstörnig eller??

Inte mitt eget barn, men ett barn som står mig nära tror jag kommer att få någon diagnos åt det hållet. Till slut börjar man ju se att det inte är något som bara växer till sig.
Svar på tråden Lätt utvecklingstörning!