• Anonym (Fråga)

Info. till umgägesförälder

Jag upplyser inte mina barns pappa om ett skvatt gällande barnen, han har dock inget umgänge och kommer aldrig få något. Men måste jag seriöst berätta saker för honom gällande vilken skola och sånt? För det lär aldrig i helvete hända kan jag ju säga...Nu vet han vart vi bor men om vi flyttar lär jag inte berätta det heller för honom.

Men är jag skyldig enligt lag att göra sånt? 

• Anonym (Fråga)
    hellokill3r skrev 2012-10-19 08:09:38 följande:

Ja enligt lag är du skyldig att berätta om vilkrn skola barnet går i, vilken adress barnet bor på, samt om barnet har någon allvarlig sjukdom. Det är det du måste berätta om om du har enskild vårdnad men inget umgänge. Jag har samma sits, en biopappa som ej bryr sig, sonen ser sin bonuspappa som pappa, träffar ej biopappan, han bor 45 mil bort och hör inte av sig, jag har ensam vårdnad.. Men de tre sakerna MÅSTE man berätta om, enligt lag.
    Fy fan säger jag då bara. Då är det troligt att jag kommer bryta mot lagen är jag rädd. Jag kommer aldrig mer att berätta något för honom gällande barnen. Oavsett vad det gäller.

• Anonym (Fråga)
    hellokill3r skrev 2012-10-19 09:05:50 följande:

Okej. Ja det är bara dig det kan straffa i slutändan om pappan stämmer dig på gemensam vårdnad och du inte uppfyllt din upplysningsplikt. Jag är livrädd för att biopappan ska kunna "sätta dit" mig på det och få gemensam vårdnad och sen forsätta jävlas på det sättet han gjorde. (Bara för att göra allt till ett levande helvete för mig) då jag följer detta noga.

Det kommer aldrig bli tal om varken gemensam vårdnad eller umgänge sen kan han stämma mig tills han kräks, men han kommer aldrig få igenom det. Jag blev bara så paff för ingen har sagt till mig att jag måste berätta vissa saker för honom. 
Svar på tråden Info. till umgägesförälder