Info. till umgägesförälder
Jag har enskild vårdnad och nästan hela boendet om mina och x:ets barn.
Han säger att han är intresserad av barnen och information men visar det inte med handling det minsta. Jag har dock valt att informera för att ingen ska kunna komma och säga efteråt att jag inte gjort MIN del av avtalet. INGEN ska kunna säga att jag undanröjt saker.
Vi har en hemsida där jag lägger upp information om barnets utveckling t ex om de blivit mätta och vägda på bvc, om de tappat en tand, om de lärt sig något nytt. Det är väldigt kortfattat och innebär kanske 2-3 meningar MEN jag har ia lla fall skrivit det.
Han vill inte heller gå på information med skolan eller t ex utv samtal utan lagt allt det på mig. Egentligen har jag god lust att skita i allt men som sagt, jag vill göra rätt ifall han sedan skulle få för sig att han t ex vill stämma mig. Så jag informerar kort även här, om vad som blivit sagt på föräldrarmöten mm
Får aldrig nåt svar om att han bryr sig, men inte heller som du ts några mail om att han INTE vill ha det så.
Jag skulle se till att fråga på FR om hur jag ska göra för att helt säkert inte göra nåt galet. Kanske kan ni skriva ett avtal där som de hjälper er med där han får skriva på att an inte vill ha någon information av dig. Det finns alltid galningar och jag tror aldrig gott om någon som beter sig så mot sina barn och inte vill ha kontakt så jag ser att vad som helst kan komma från denna människa och jag tror du ska vara uppmärksam ockås. En dag kanske han står där och vill ha barnen, om inte för att jävlas med dig! så var försiktig innan du frångår dina lagstadgade åtaganden som vårdnadshavare.