Jag jobbar på en biograf, fråga mig vad du vill!
Som rubriken lyder, har du några funderingar gällande bio? Fråga på Allt vet jag inte svaret på men mycket!
Som rubriken lyder, har du några funderingar gällande bio? Fråga på Allt vet jag inte svaret på men mycket!
Varifrån köper ni in era sourcream-snax? Älskar dom!
Sundlings. Tror dock bara Sundlings säljer till företag. Men samma chips brukar finnas på Ö
ÖB.
Kommit på någon som haft sex inne på bion?
Hur bestäms vilka filmer som ska spelas på vilka biografer?
Hur bestäms hur länge en film visas?
Inte kommit på något värre än kåta fjortisar som slafsar på varandra
Huvudkontoret i Stockholm bestämmer villa filmer som ska till vilka biografer i respektive städer. Sen bestämmer även huvudkontoret hur länge filmerna ska gå, i villa salonger på biografen den ska gå osv. Biograferna i sig har ingenting att säga till om där, till vår ganska ofta stora irritation.
Sundlings kommer från och med att jag har ringt dom alltid sälja till mig utöver företag! (A)
Jag gillar mitt jobb! Ibland kan det kännas lite enformigt med ständigt popcornpoppande exempelvis, men trevliga kollegor och fina kunder lättar eventuell tristess! Dessutom tycker jag det är roligt att jobba med film
Är du maskinist också?
Nej jag jobbar i kassan men jag har hyfsad koll på maskinisternas jobb sedan digitaliseringen. Kunde inte ett jota om att spola filmer osv.
Hur länge har du jobbat där?
I tre år.