Fertilitetsmottagningen i Gävle
Hej! Jag har precis varit på mitt första besök på KK. Kom till en läkare vid namn Tatiana Svedberg(Smedberg?) Något sådant.. Hon var väldigt professionell och förklarade tydligt om alla olika steg för att komma en graviditet närmre. Jag har PCO. Vi valde då att börja med pergotime, även om chansen för graviditet är mindre än med IVF. Hon bestämde att vi provar pergotime i 2 månader, därefter sprutor i två månader och om det inte lyckats innan dess så blir det IVF framåt februari/mars i Falun. Jag går just nu på Provera för att få mens då jag själv inte har någon och sista tabletten av första kuren tas på lördag.. Sedan får vi se om mensen kommer som den ska dagen efter, eller hur lång tid det dröjer innan jag kan starta med pergotime. Jag har inget utlåtande ännu om KK mer än att jag varit där två gånger tidigare, en gång då jag blev diagnosticerad med PCO.. Då var jag hos Cina Nyberg som var helt fantastisk! Två år senare var jag där på grund av svampinfektion i underlivet och då hamnade jag hos en manlig läkare/gynekolog.. Han var tyvärr inte lika fantastisk utan snarare ett väldigt obehagligt besök blev det hos honom.. Han kunde inte heller hjälpa mig så värst mycket utan fick kalla in sin kollega, som då visade sig vara Cina Nyberg och hon tillochmed kom ihåg mig... Efter två år och utan att ens veta mitt namn?! Hon lugnade ner mig och hjälpte mig med mina besvär... Nu tror jag dock hon endast är gynekolog och inte delaktig i fertilitetsbesvär.. tyvärr..