• annanymt

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Hej alla. Är ny här på FL. Jag och min man har försökt fått barn i 1 år och 8 månader, då jag slutade med p-piller. Känner att det skulle vara skönt att få kontakt med personer i samma sits som mig. Då jag tycker att det här är riktigt jobbigt! Alla runt omkring mig blir gravida känns det som. Men inte jag.

Vi går på utredning på fert mott på Gävle sjukhus. Inget är fel på oss säger dom. Förutom att jag har dubbla livmödrar, vilket är ovanligt med inget hinder. Har aldrig fått positivt på ägglossningstesten. Men har regelbunden mens. Gjorde en spolning i november och efter två veckor fick jag för första gången positivt på ÄL. Hoppet kom tillbaka! Gjorde nyss ett negativt gravtest. Nästa månad börjar jag med pregotime. Hoppas verkligen att det kan hjälpa oss! Vi längtar så mycket efter ett barn tillsammans!

Hur går det för er andra? :)

• annanymt

Stort grattis skogstjejen! Var roligt att se att det funkar med alla dessa hjälpmedel :) hur gick det till? Gjorde ni ivf eller blev det av pergotime? :)

• annanymt

Hej coors. Jag minns inte hur lång tid det tog. Men har inget minne av att det var så lång väntan. Efter att vi båda två lämnat proverna, så gick det rätt fort. Funderar du/ni på att söka hjälp?

• annanymt

Efter min spolning av äggledarna så har jag fått positivt resultat på ÄL test två månader på raken. Tidigare hade jag aldrig haft positivt. Så den där förbannade spolningen var verkligen värt pinan! Inte för att jag blivit gravid än, men så glad att jag har ÄL. Börjar med pergotime på mensen som kommer om 12 dagar.

• annanymt

Spännande Sorkfeber! Hoppas ni är glada och lättade när ni lämnar sjukhuset imorgon. Jag håller med på den tidigare beskrivningen av Tatiana. Vi går också hos henne, hon är bra! :) om tre dagar väntar jag min mens, hade sex kring ÄL och hoppas hoppas hoppas att mensen inte kommer denna gång, men så smidigt ska det väl inte få gå ;)

• annanymt

Gå ner 10 kg och sluta snusa skulle jag också behöva. Suck! Inte det lättaste. Speciellt inte i dessa tider av oro och funderingar.

Jag tog mitt sista piller av pergotime idag. Första kuren för mig. Jag ska till Tatiana/Tajna (vad heter hon egentligen? :P) på torsdag och kolla med UL om jag fått äggblåsor som är stora nog. Annars blir det till att körs en till kur pergo skulle jag tro. Får höra med på torsdag....

• annanymt

Nu har vi varit hos Tanja. En lagom stor äggblåsa och två små som hon tror att inte kommer växa mer. Och det resultatet var tydligen ett mycket bra resultat. Är så lättad så tårarna sprutar. Nu är det bara att hoppas att äggblåsan släpper och att det innehåller ett fint ägg. Annars är det bara att köra pergotime om två månader igen :)

• annanymt

Ja tänk vad tokigt man fungerar :) hur har du upplevt ivf-karusellen? Jag kanske kommer att gå igenom allt detta och är nervös inför hormoner och själva ingreppet. Mådde du dåligt av nässprayen och sprutorna? Gjorde ingreppet ont? :/

• annanymt

Vad skönt att höra! Jag trodde plockningen var snarlika som att spola äggledarna. Och det var vidrigt tycker jag, har du gjort det? Jag hoppas jag klarar mig lika bra som dig från biverkningar. Avslutade nyss en pergotime kur och den fick jag inte alls nå biverkningar av :)

Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle