Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Fertilitetsmottagningen i Gävle

hej hej
    Jag går vid fertilitetsmottagningen i Gävle och genomför just nu IVF i Falun via dem. Försök 2.  

• Fidelis ad urnam

Jag ruvar Sedan igår. Av 10 ägg befruktades 7 (en med två spermier som kastades på en gång), 5 av den klarade sig till dag 5 och den som växt bäst har jag nu i magen

Jag fick fragmin som ska hjälpa mot missfall och tar lutinus (progesteron) två gånger per dag för att hjälpa livmodern. Så nu är det bara att hoppas.

• Fidelis ad urnam

Hallå hallå. 
    Fick lite goda nyheter idag

• Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 10:00:43 följande:
    Åh gud vad roligt! Stort grattis! Härligt med positiva besked här i gruppen :D
    Både jag och maken är lite chockade tror jag. Trots att vi visste att varje IVF försök kunde resultera i en graviditet kom plusset som en chock
  • Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 14:18:46 följande:
    Ja tänk vad tokigt man fungerar :) hur har du upplevt ivf-karusellen? Jag kanske kommer att gå igenom allt detta och är nervös inför hormoner och själva ingreppet. Mådde du dåligt av nässprayen och sprutorna? Gjorde ingreppet ont? :/

Jag tyckte allt gick bra. Äggplocket gjorde inte speciellt ont och varken nässpray eller sprutor var jobbiga. Huvudvärk och känsliga bröst samt lite dåligt tålamod var väl det jag fick.
  • Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 18:39:39 följande:
    Vad skönt att höra! Jag trodde plockningen var snarlika som att spola äggledarna. Och det var vidrigt tycker jag, har du gjort det? Jag hoppas jag klarar mig lika bra som dig från biverkningar. Avslutade nyss en pergotime kur och den fick jag inte alls nå biverkningar av :)
    Jag har inte spolat äggledarna men har varit på ÄP två gånger och båda gångerna har jag varit hur pigg som helst efteråt, kunnat gå därifrån ganska omgående och inte haft direkt ont. Nu senast blödde jag en del under ÄP så jag blev öm, som ett blåmärke i magen, efteråt, men det var inte så jag inte klarade av att göra vardagliga saker. 
  • Fidelis ad urnam
    annanymt skrev 2013-02-07 19:10:22 följande:
    ÄP? Är det äggplockning eller? ;)

Precis. Lata jag orkade inte skriva ut ordet
  • Fidelis ad urnam

Jag fick vänta över sommaren, då kliniken i falun hade stängt. Men efter det har det rullat på i ett kör. 

• Fidelis ad urnam
    Coors skrev 2013-02-14 11:31:50 följande:
    Tänkte på en grej... Vart ligger fertilitetsavdelningen???
    Är de vid bb eller kvinnoavd? Ska man anmäla sig där eller där nere i receptionen?
    Har inte nåt minne av att de stod i brevet? 
    Nej du åker direkt upp till våning 7, eller om det är 8, och går in. Anmäler dig ingenstans. Finns skyltar som säger vilket väntrum du ska sitta i. Det är vid kvinnokliniken osv. 
  • Fidelis ad urnam
    Sorkfeber skrev 2013-02-15 20:46:09 följande:
    Idag har varit en jobbig dag, har varit på Astrid Lidgrens Barnsjukhus och Karolinska i Solna hela dagen (inte för egen skull utan som stöd för min syster)
    Uh!

När jag kom hem nu låg det papper åt mig i brevlådan. MR den 7:E mars, plus att JAG ska göra en kromosomanalys (blodprover som skickas till Akademiska)
    Jaha, vad leter de för kromosomfel på mig?

Vad är det du ska göra? IVF?
    Nu när vi ska göra en MF-utredning kommer de kolla kromosomfel på oss båda, om jag förstått det rätt.  
Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle