Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Fertilitetsmottagningen i Gävle

Jag fick mens 4 timmar efter sista pilleret denna gång :-O aldrig varit med om det förut.
    ringde till kk direkt och talade in på telefonsvararen att jag fått en blödning så jag hoppas dom ringer i morgon så jag får besked om hur jag ska starta.

• skogstjejen19

Ja väldigt knepigt att det kan vara så olika. Jag blev väldigt förvånad att den kom så fort denna gång och helt oförberett :/ men hoppas bara att det inte stör behandlingen.
    Hoppas att din kommer fort helst i kväll :) första gången man vill att den kommer, bäst är ju om den inte kommer och man har en liten som växer och frodas.

• skogstjejen19

Lika här, det var jätte skönt innan man ville ha barn, nu vill man att kroppen ska fungera som den ska.

KK ringde idag och jag fick tid den 21á för spolning, frågade även efter provera, och hon lät väldigt förvånad över att jag inte fått fler tabletter direkt men skulle fixa ett recept.
    Och nu gäller skyddat sex fram till spolningen, det kommer ju kännas skumt

Har du aldrig mens av dig själv??
    Jag har det en gång per år ca.

Jag försöker nu gå ner i vikt igen :-/ jag var jätte duktig för 2 år sedan och gick ner till normalvikt men då fick jag reumatism och innan vi visste vad det var, då var jag så trött och hade ont så jag orkade inte ta mig ut och springa eller dansa, så vips hade jag 15 kg övervikt igen  
    Nu går jag på mediciner och är mycket piggare och har ej ont så nu har jag givit mig sjutton på att jag ska ner igen jag har nu lyckats gå ner 7 kg så jag har 8 kg kvar till min normalvikt hoppas att dom sista kommer gå lika lätt som dom första att få bort.
    Jag hoppas att denna nedgång hjälper till så ett plus kommer snart.
    Men jag hade inte mens även när jag låg på rätt vikt till min kropp så det kanske är strunt samma för min del....

• skogstjejen19
    princesspeach skrev 2012-11-05 12:53:28 följande:
    Och nu kom den!!! :)
    Jippie !!!

Jag fick min mens vid 11 år, och den kom klockrent varje månad,  när jag gick 2an i gymnasiet så försvann den och var borta i 2 år sen började vi med utredningen och då kommer den och går med medicinen men om jag inte äter medicin brukar jag långblöda en gång om året.

• skogstjejen19

Jag har nog varit överviktig sen mensen försvann, eller mensen försvann och efter det la jag sakta på mig mera vikt.
    När jag gick ner sist så vägde jag lika mycket som jag gjorde i gymnasiet, men jag hann knappt vänja mig vid den kroppen då jag blev sjuk ganska fort.
    Hoppas att jag kan nå dit igen och nästa gång jag vandrar upp i vikt så ska det bero på bebis och inget annat

• skogstjejen19

En vanlig dag ser ut så här för mig med maten

Frukost 1 ägg med salt på och till det en kopp the utan något i.
    Mellis typ en timme efter består av valfri mängd morötter.

är jag hungrig innan lunch äter jag en riskaka utan något på, ( innan alla stora mål dricker jag 3 dl vatten)
     Lunchen består av precis det jag brukar äta annars fast mindre jag tar 1 medelstor potatis och ganska mycket grönsaker och sen köttgryta till det ca 2 dl.

Mellis riskaka eller morötter och vatten

Middag är precis som vanligt också, en dl pasta och en massa grönsaker och ca 2 dl pastasås.

Kvällsmål är också morötter eller riskakor plus vatten

Det är kanske tråkigt men jag måste lära mig att äta regelbundet och jag gillar morötter plus att det är lätt att skala och ha i en påse med sig.

Jag dricker inget annat än vatten, (om vi inte är ut på restaurang då syndar jag med cola, fast vi är inte ofta på restaurang )

Jag äter godis på lördagar men det är lite typ 10-15 bitar och fredagar äter jag popcorn på ca 2 dl, till detta kolsyrat vatten utan smak

Jag tycker det är viktigt att jag får unna mig för annars klarare jag det inte.
    Och med den vanliga maten är för att jag skulle aldrig klara av att inte få äta god mat, man får äta precis det man vill men inte så mycket och inte ofta.
    Det händer att vi äter på mcdonalds eller max då köper jag det minsta målet med pommes, och dricker vatten till det. Och man klarar sig faktiskt iallafall jag, förr åt jag mer bara för att det fanns och för att det var så gott, nu tar jag mat 1 gång sen ingen påfyllning även om jag känner mig hungrig, då knaprar jag i mig en morot i stället.

Det går kanske 4 kg morötter varje vecka nu  

Men jag har ätit så här i 3 månader nu och det fungerar för mig, visst det går inte fort men det går ner.

Jag joggar 2-3 gånger i veckan ca 2.5 km jag skulle behöva mer motion men har inte "tid"...
    Jag ska försöka ta mig mer tid men det är lite klurigt med ett hus som står mitt i rust...

• skogstjejen19

Jag kan verkligen inte sluta äta ris, pasta och potatis men har minskat ned det massor, förut åt jag största delen det sen mindre av allt annat, jag älskar ris och skulle kunna leva på bara det i flera veckor

Bröd äter jag nästan aldrig, eller jo när vi äter hamburgare ute så gör jag det, men det handlar om max en gång i månaden bortsett från det så äter jag det aldrig.
    Men jag har hört om hur bra det kan vara för oss med PCOs och vem vet jag kanske kommer kunna dra ner ännu mer när jag kommer ner mer i vikt.

Det är inte så spännande med rusten vi skulle bara byta tapeter och golv men nu står vi med torpargrunden framme och vet inte vart detta kommer sluta, det är fuktskador så vi måste byta en massa reglar och isolering som ska bort och göra nytt bjälklager....

Men det blir säkert bra när det är klart  

• skogstjejen19

Jo det är ju det jag har läst, jätte många som har blivit bra i sin PCOs och det är ju verkligen något jag vill, men jag får börja såhär, och när det känns bra ska jag försöka gå över till LCHF helt för att se om det blir bättre med mensen.

ja rust är roligt men inte när det blir såhär  

Svar på tråden Fertilitetsmottagningen i Gävle