• Yogi

blekt sönder håret

Gå till en duktig frisör som kan hjälpa dig att vända den onda cirkeln.

Hur gör du när du bleker håret? Bleker du bara utväxten eller allt håret? Om du bleker hela håret alltid så kan jag förstå att det är rena svintot. I såna fall är det inte mycket annat att göra än att klippa av det intill en acceptabel nivå och sen börja om från scratch.

• Yogi
    wilders skrev 2012-10-10 10:55:56 följande:
    okej, trots era fina och goda råd så kunde jag inte hålla mig :P Dock körde jag inte blekning utan jag fick den fina idéen imorse att man kanske skulle slänga i askblond istället för att få en jämn färg i hela håret, samt att det "passar" utväxten bättre :)

For iväg till affären halv 8 imorse och nu sitter jag med handduken i håret efter en go och varm dusch. Däremot fick jag en smärre chock när jag kollade på mitt hår. ASKBLOND???!!! Fuck U. Håret är ju för fan grönt nu! 

Ska se hur det är när det torkat, men vad har gått fel nu egentligen?      
    När man bleker håret tar man bort ALLT pigment som finns i hårstråna. Om man ska återta sin egen färg behöver man först tillsätta alla dessa pigment man saknar. Om man inte gör det utan slänger i en brun färg så blir det grönt.

Det går att rätta till men kräver en frisör som är färgexpert. I ditt fall är jag rädd för att det är för sent med tanke på ditt hårs dåliga kvalitet. Jag är rädd för att du måste klippa dig kort och börja om från början.
Svar på tråden blekt sönder håret