Inlägg från: wilders |Visa alla inlägg
  • wilders

blekt sönder håret

Jag har blekt och blekt mitt hår för att jag vill ha det så ljust som möjligt, nästan vitt. Jag vet att det sliter på håret och man kan börja tappa hår, vilket jag gjort. Har på flera ställen små smmå tussar som sticker upp. hehe. Alla varnar mig att jag kommer tappa håret, jagvet, men det växer ut igen :)

Men, håret är nu så slitet att det börjar bli jobbigt, riktigt jobbigt! Drar jag i håret rätt ut, så stannar det där sen. Jag kan i princip fixa tuppkam, utan hårspray. Så slitet är det. Jag drar mig för att tvätta håret för det tar 6-7 timmar för håret att torka. Jag kan inte borsta det riktigt, utan får verkligen slita igenom borsten, som i sin tur sliter ännu mer på håret.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra då jag inte är särskilt insatt i sådant här. Jag bara kör liksom! Jag vet att jag måste hålla mig borta från blekmedel, men så fort utväxten kommer spyr jag. Kan inte visa mig ute för utväst på blekt hår är det fulaste jag någonsin sett. Så direkt när den kommer får jag smått panik och rusar bort och köper en flaska blekningsmedel.

Vad tror/tycker ni? Hur ska jag få mitt hår att må bättre fort? Har pratar lite med min syster som råder mig att låta håret vara helt i minst 6 mån, men hur ska jag klara det när utväxten kommer?

i-landsproblem, jag vet. Men något måste ju gå att göra. Vad rekommenderar ni?

// Svinto :)                   

• Svar på tråden blekt sönder håret
  • wilders

Oj, mycket svar! :) Tack allihop!

Jag tror inte det hjälper att klippa direkt. Eller alltså, visst hjälper det lite, men det sitter så långt upp liksom. Ska försöka ta en bild till er! Håll ut!^^  

• wilders

På den här bilden har jag precis borstat håret.

• wilders

Hahahaha, ja ni ser ju själva hur jävla missfärgat, snorigt, svinto-aktigt det ser ut. Dock så ser det värre ut i verkligheten. Kameran jag köpte var ju ett riktigt kap ;)

• wilders
    Duckan skrev 2012-10-08 16:07:08 följande:

Vårda, vårda, vårda, klipp topparna ofta och inpackningar, inget fönande och färgande. Frågar som övriga, bleker du hela håret varje gång eftersom det blivit sådär illa?

Jag fönar aldrig håret, plattar aldrig, lockar aldrig m.m. Jag bleker hela håret var gång. Provade med att bara ta utväxten, men det blev för svårt och jag fick inte med allt, därför blir det att jag bleker allt, för att ej missa något.
  • wilders

okej, trots era fina och goda råd så kunde jag inte hålla mig :P Dock körde jag inte blekning utan jag fick den fina idéen imorse att man kanske skulle slänga i askblond istället för att få en jämn färg i hela håret, samt att det "passar" utväxten bättre :)

For iväg till affären halv 8 imorse och nu sitter jag med handduken i håret efter en go och varm dusch. Däremot fick jag en smärre chock när jag kollade på mitt hår. ASKBLOND???!!! Fuck U. Håret är ju för fan grönt nu! 

Ska se hur det är när det torkat, men vad har gått fel nu egentligen?      

• wilders
    Duckan skrev 2012-10-10 11:06:11 följande:
    Du kan ha haft i färgen för kort tid?
    Jag fick skiftningar av grönt i min lugg när jag färgade hemma sist (Syoss pärl blond) och för kort tid kunde vara orsaken.

aha, då är det säkert så. Man skulle ha det i i 20 min. Jag hade det i i kanske 10-15 min.  Fick nämligen lite panik då jag såg att det var kolsvart typ och då ville jag bara skölja...

Hahaha, ja, ni ser ju vilken erfarenhet och hur mycket jag kan om det här - trots jag är en brud ;)  
  • wilders

Tack för era svar!

Ska iväg på barndop nu i helgen och ville ej gå i grått hår så jag testade faktiskt en sista gång med att slänga i brun färg. Så får jag låta det vara udner vintern. Färgen satte sig bra förutom i luggen där det blev blonda slingor. hehe, men det ser helt okej ut nu :P

Men nu ska jag fråga er innan jag gör något. Till nästa sommar vill jag ju gärna vara blond igen. Men som sagt så ska jag låta frisören fixa detta. Men för att gå från brunt till blondt vet jag, sliter som tusan. Iaf när man gör det hemma.  Men är det svårt för frisören att gå från brunt till blondt? för jag vet hemma behöver man ju göra om det säkerligen en 10 gånger och det har jag ju ingen vidare lust med :)     

Svar på tråden blekt sönder håret