Inlägg från: Jormungandr |Visa alla inlägg
  • Jormungandr

blekt sönder håret

Det redan blekta håret kommer aldrig bli normalt igen, det du bör göra är att klippa så pass mycket du är bekväm med (så mycket som möjligt) låta det vila från hårstylingprodukter och allt som har med det att göra (inga hårfön, plattång eller locktång).
    Jag är själv naturlig mörkbrun i håret men vitblond ;) Jag låter det alltid gå minst 4 veckor (2 veckor skitsnygg, 2 veckor halvskabbig utväxt)  innan jag bleker utväxten, och då BARA utväxten.

Du kan välja mellan att proppa håret fullt med silikoner (glansdroppar etc) för att få det att se fake:at hälsosamt ut. Eller så börjar du köra inpackningar med mandelolja eller ricinolja som får håret att må bättre.

Det enda du egentligen kan göra är att hålla efter utväxten och klippa så mycket du kan nu, och sedan klippa någon cm i månaden tills ditt hår mår bra igen :)

• Jormungandr
    wilders skrev 2012-10-08 16:11:46 följande:

Jag fönar aldrig håret, plattar aldrig, lockar aldrig m.m. Jag bleker hela håret var gång. Provade med att bara ta utväxten, men det blev för svårt och jag fick inte med allt, därför blir det att jag bleker allt, för att ej missa något.
    Ajajaj! då kommer du inte vara blond länge ;) utan skallig. Låt någon kompis bleka utväxten istället! om du nu vill fortsätta vara väldigt blond.
  • Jormungandr

För att inte håret ska bli grönt när man färgar med en mörkare färg (i tokblonderat hår) måste den ha en röd/guld bas....

I den askiga färgen/toningen är det blå nyanser för att få håret så kallt som möjligt, lägger man i det i gulblondt hår blir det grönt..

• Jormungandr
    Duckan skrev 2012-10-12 14:18:55 följande:
    Tror att du får höra en avfärgning först och bleka sen.
    Avfärgning är samma sak som blekning, men mycket mycket svagare..
Svar på tråden blekt sönder håret