Hur mycket välling äter era 6 månaders?
Hej har börjat få min dotter å ta flaska men hon vägrar allt utom majsvällingen. Men hur mycket äter normalt en 6 månaders bebis? Hur mycket äter era? Tacksam för svar:)
Hej har börjat få min dotter å ta flaska men hon vägrar allt utom majsvällingen. Men hur mycket äter normalt en 6 månaders bebis? Hur mycket äter era? Tacksam för svar:)
Vår dotter på 6.5 månader äter ca 300ml välling per dygn. På morgonen får hon en blandning på hälften ersättning och hälften välling. På kvällen äter hon enbart välling. Ibland får hon i sig hela målet på 200ml på kvällen men oftast får hon i sig hälften och då blir det sammanlagt 250ml per dygn. Vill egentligen att hon ska dricka ersättning än välling men hon tokvägrar. Hon är skeptisk mot morgonblandningen men äter upp för hon är hungrig. Hon får mild havrevälling. Vad mer än majsvälling äter ditt barn? Välling är ju ingen nödvändighet..
Hon får gröt 1-2 ggr dagligen välling har hon precis börjat ta så det är bara att jag vänjer vid flaska nu annars är de bröstmjölken. Men hon blir inte riktigt mätt på min mjölk:(
Ettan åt en 200 ml-flaska morgon och kväll. Tvåan började med välling senare. Nestles havrevälling har båda druckit.
Hedda åt ingen välling alls i den åldern.
Eller amma oftare helt enkelt
Mina barn har aldrig druckit välling, vid 6 månader ammades dom bara fortfarande med nån tesked smakisar..
Ger gröt efter som BVC säger det och ersättning kräks hon av. Så BVC tyckte man kunde ge det från 6 månader. Men kanske ska prata med BVC angående mängden välling å gröt då. Ammar så ofta hon behöver men hon blir ändå inte mätt hon kan amma å direkt efter äta en portion gröt.