Inlägg från: Oförglömlig |Visa alla inlägg
  • Oförglömlig

Hur mycket välling äter era 6 månaders?

Hej har börjat få min dotter å ta flaska men hon vägrar allt utom majsvällingen. Men hur mycket äter normalt en 6 månaders bebis? Hur mycket äter era? Tacksam för svar:)

• Svar på tråden Hur mycket välling äter era 6 månaders?
  • Oförglömlig

Hon får gröt 1-2 ggr dagligen välling har hon precis börjat ta så det är bara att jag vänjer vid flaska nu annars är de bröstmjölken. Men hon blir inte riktigt mätt på min mjölk:(

• Oförglömlig

Ger gröt efter som BVC säger det och ersättning kräks hon av. Så BVC tyckte man kunde ge det från 6 månader. Men kanske ska prata med BVC angående mängden välling å gröt då. Ammar så ofta hon behöver men hon blir ändå inte mätt hon kan amma å direkt efter äta en portion gröt.

• Oförglömlig

Googlar lite på det där med välling å kanske borde försöka mer med ersättningen då.... Vilken ersättning kan ni rekomendera? Har testat semper steg 1 men hon vägrar å kräks efter hon ätit det....

• Oförglömlig

Ok får ta en sväng till affären i morgon å inhandla å hoppas hon tar detta bättre ska även ringa BVC för lite tips. Tack för att ni talde om det med mängden välling å gröt då jag inte visste detta. Ska prata mer med BVC:)

• Oförglömlig

Just nu ammar jag natte tid varannan timme å dagtid varannan ibland oftare å ibland mer sällan hon har gått upp lite dåligt i vikt men med gröten följer hon sin kurva. Sonen är mjölkproteinalergisk hoppas verkligen inte dottern med är de... Hon fick visserligen ont i magen när jag åt choklad men även av lök. Hon har inte varit gasig annars så som sonen. Ska Prata med BVC om de är mjölken så borde hon ju reagera på vällingen med tycker jag ju.... Testa annan ersättning å så prata mer med BVC innan:)

• Oförglömlig

Hon är nöjd Och glad bara ibland när jag Ammat som Hon är gnällig då fortfarande hungrig å äter då en hel portion gröt. Köpt nan och den tar hon å behåller:) Får bara i henne 10-30 ml sedan vill hon inte ha mer då ammar jag resten ger som lite extra till natten nu. Men som med allt annat så tar väl detta tid för henne å vänja sug vid gröten tig 2 veckor 2 ggr dagligen för att få henne å äta mer utav. Så ja jag kommer ha mer jobb för att vänja henne än vad jag hade med sonen. Ja ja de ger sig. Kommer amma nattetid å även dagtid men även ge gröt och börja ge smakis på mat potatis mm. Tack snälla för tipsen dem är guld värda!!

Svar på tråden Hur mycket välling äter era 6 månaders?