Inlägg från: Mammatillfluffoplupp |Visa alla inlägg
  • Mammatillfluffoplupp

någon mer med överrörliga barn

Jag är 32 år och föddes med överrörliga leder. Kan självmant luxera axelleder, tumled och höftled. Har även haft väldigt lätt att stuka fötterna. Som barn hindrade inte detta mig något nämnvärt. Jag var ett väldigt aktivt barn och utövade alltid någon sorts fysisk aktivitet. Som vuxen däremot så har jag mer ledvesvär. Värre har det blivit sedan jag fick mitt första barn för snart 10 månader sedan. Jag har även opererat knäet 2 ggr för att musiken i knäet gått sönder. Om mina problem i vuxen ålder har med min överrörlughet vet jag egentligen inte med säkerhet. Det är mer vara vad jag tror. Teäningsmässigt är det bra att hålla musklerna runt om lederna starka. Just barn i den åldern kan vara lite svårt att ge speciella träningsprogram. Jag tror det viktigaste är att hon är aktiv och håller på med någon sport regelbundet. När hon blir äldre så kan hon ju komplettera detta med gymträning. I övrigt...det positiva med övertydliga leder är att man är väldigt vig???? Så gymnastik är super???? Hoppas detta gav dig något????

Svar på tråden någon mer med överrörliga barn