Vi som kämpar med amningen trots mycket krångel.
Bra tråd! Kämpar också med amningen. Vågar inte amma utan amningsnapp. Använder även pump. Med dålig viktuppgång och massa kräkningar gör jag inget annat än ammar och pumpar känns det som...
Bra tråd! Kämpar också med amningen. Vågar inte amma utan amningsnapp. Använder även pump. Med dålig viktuppgång och massa kräkningar gör jag inget annat än ammar och pumpar känns det som...
Fattar intehur man kan veta när den feta mjölken kommer? Jag kan inte se skillnad eller märker det...
Nu har min 3månaders börjat med nåt nytt. Hon tar några klunkar, släpper och vrider sig och tittar på mig. Som att hon ska kolla att jag är kvar. Vill hon ha ögonkontakt tro? Är väldigt frustrerande då det tar en evighet att amma henne. Vet att hon är hungrig, när hon tittat ett tag, vrider hon tillbaks och nästan hugger efter bröstet. Vad kan jag göra?
Det här med att inte sova på rygg, hur allvarligt är det egentligen? Nu ska bebisar sova på rygg, men när jag var liten, skulle man sova på mage. Eftersom min tjej kräks mycket, får hon sova mest på sidan. När jag liggammar på natten försöker jag bara flytta mig så hon inte vaknar, och sover då på sidan. Vill inte lägga henne på rygg eftersom hon även kräks i sömnen. Har ett andningslarm som fästs i blöjan. Finns det inte larm som är som plattor som bebisen sover på? Då spelar de väl ingen roll hur barnet sover?
Oroa dig inte för pumpningen. För mig kom det inte heller nåt de första veckorna. Men sedan gick de bättre. Har du en bra pump? Jag har en elektrisk, så kan slappna av. I början kommer det bara några droppar, men efter 10-15 min brukar det koma mer än i början. Det jag gjorde i början var att amma på ett bröst tills bebis var nöjd, sedan pumpa på andra. Nästa gång det var dags för mat, bytte jag. Känner igen att de hetsar med ersättning vissa bm. När min dotter var 3dagar ville de vi skulle ge ersättning. Men när vi var på återbesök, var det en annan bm vi träffade och hon tyckte inte vi skulle ge ersättning utan förutsätta amma så mjölken rann till. Man kan ju undra om vissa bm är köpta av semper eller nestle då de är så ivriga att man ska ge ersättning....