• Anonym

Jag jobbar som egenvårdsrådgivare på Apotek

Jag håller alltså inte på med recept utan jag arbetar bara i den s.k "egenvården". Dvs. värktabletter, krämer, skavsår, vårtor, sår, hudåkommor, magproblem osv osv.

Finns det nåt om egenvårdsrådgivare-jobbet ni undrar om? Eller nåt om att jobba på Apotek?

• Svar på tråden Jag jobbar som egenvårdsrådgivare på Apotek
  • Anonym
    plastkotte skrev 2012-10-08 23:11:12 följande:
    Vad är du utbildad till? Vad har du för lön?
    Apotekstekniker. Ca 20.000kr före skatt.
  • Anonym

Så intressant var det

• Blind Urmakare

vad ingår i arbetet som egenvårdsrådgivare?

blindurmakare.com | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Anonym
    Blind Urmakare skrev 2012-10-10 19:04:18 följande:
    vad ingår i arbetet som egenvårdsrådgivare?
    Oj, det var en svår fråga - faktiskt! 
    Huvudsysslan är ju Att rådgiva och se till att kunden får med sig en passande produkt + råd eller rekommendera sjukvård. Och så tar vi ju hand om kassan också, ta betalt, återköp, reklamationer.
    Sen får vi ju också nya varor varje dag som ska tas emot, levereras in och ställas upp i hyllorna. Ibland saknas varor eller nåt kommer fel, då ska det rapporteras och tas hand om. En gång i månaden kollar vi också datum på alla varor. Ibland får vi reklamationer som ska tas hand om.  
    Med någon månads mellanrum (säkert olika på olika apotekskedjor) blir det ny kampanj. Då ska alla gamla erbjudande-vippor, affisher, exponering och skyltning tas ner. Och det nya ska förstås upp.
  • Anonym (molly)

Varför har ni testerna för UVI bakom disken? Hur ska man då veta att de finns? Vad mer gömmer ni bakom disken? Flört

• Anonym
    Anonym (molly) skrev 2012-10-10 21:07:17 följande:
    Varför har ni testerna för UVI bakom disken? Hur ska man då veta att de finns? Vad mer gömmer ni bakom disken? Flört