• Åsa

Bebis blir tunnhårig?

Lillan (3 månade) har blivit tunnhårig på sidorna av skulten. Är detta något att fundera över? Det är ju inte där hon skaver när hon ligger ner.

• Svar på tråden Bebis blir tunnhårig?
  • Lisette

Många bebisar tappar håret de hade vid födseln och detta är helt normalt.. det kommer att växa ut "riktigt hår"

mina pojkar tappade hår och var flintisar vid 6 månader , sedan började det riktiga håret att växa...

• Bebis04

Filippa hade mycket mer hår vid födseln än vad hon har idag, det försvinner bara mer och mer , det ser ju lite charmigt ut...

• michells mamma

Vi brukar raka av håret på våra bebisar när de tappar för mycket hår. Sen växer håret bättre och jämt... Vi rakade av Michells hår för att han hade för tjockt hår och han svettades för mycket. Nu har det vuxit jämt och han svettas inte lika mycket...

• Bebis04

michells mamma: Hur gammal är dem då när ni rakar?

• michells mamma

Från 6 månader...

• Bebis04

michells mamma. Tack för tipset

• Bebis04

Fast det är ju charmigt med några kala fläckar här och där!

• Brodsmulan

Åsa.. är "kransen" du menar antar jag kommer redan från 1mån uppemot 3mån, blir av att barnet vänder och vrider på huvudet.. syns mer på mörkhåriga barn än ljushåriga men ALLA barn tappar hår så så det är absolut inget att oroa sig för söta blir de juh.

• niclina

det är ingen krans min dotter fått utan hon har tappat allt fram..så söt så :)

• ceci lia

Alma fick också mohikanfrisyr. Det är både normalt och modernt säger de

• Super

Linnea tappade hår nästan precis när hon föddes.. och nu ser hon ut som lasse kroner..inget mitt på huvudet.. bara på sidorna och bak*fniss*

• Åsa

Brodsmulan: vet inte om det är kransen du nämner hon fått. Det är inte den kala fläcken bakpå som ser ut som en munktonsur jag menar. Den har hon haft länge. Nu har hon blivit tunnhårig över större delar av huvudet, mest på sidorna högt upp. Mest hår har hon i nacken från öronen och bakåt (iofs lite krans över det )

• Åsa

Skönt att höra att det verkar vara vanligt. Bara det är OK så ser det ju ganska sött ut

• Tingeli

min son tappade allt uppe på huvudet och han ligger ju inte på huvudet, så han såg ut som en gammal gubbe men nu har han fått tillbaka några fjun men nu skaver han bort på andra ställen!

• Anna81

min dotter tappade aldrig sitt hår, hon hade jättemkt när hon föddes.. det har bara blivit ljusare :0)

Svar på tråden Bebis blir tunnhårig?